Vi söker en vikarierande kundtjänstmedarbetare

Vi söker en vikarierande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Metsä Tissue skapar ett renare vardagsliv. Vi är en av Europas ledande mjukpappersleverantör till hushåll och företag och en av de främsta leverantörerna av mat- och bakplåtspapper i världen.
Våra varumärken är Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA. Vi har produktionsanläggningar i fem länder och sysselsätter cirka 2 500 personer. 2020 uppgick vår omsättning till totalt 1 miljard euro. Metsä Tissue ingår i Metsä Group.
Vi söker
En vikarierande Customer Service Specialist
Till vår kundserviceavdelning i Mariestad
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid som väntas pågå till och med maj månad och avser ett föräldravikariat, med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna med start under februari 2022.
Din roll på Metsä?
Du kommer ingå i vårt kundserviceteam som hanterar all inkommande order från våra skandinaviska kunder. Det är viktigt att du är en team-player som gillar samarbete och att lösa uppgifter tillsammans med andra. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett stort eget ansvar. Du kommer att ha en daglig kontakt med arbetskollegor, kunder och leverantörer vilket kräver att du är en person som tycker om att ha mycket kontakter med andra människor. Vi hanterar även andra frågor/ärenden som dyker upp, så som reklamationer från kund, transport frågor och annat. Arbetet innehåller även fakturering och systemövervakning över order/faktura-processen.
Vad letar vi efter?
Vi söker dig som har ett positivt förhållningssätt, har lätt för att lära dig nya saker och som trivs med att arbeta i ett högt tempo med dagliga deadlines. Då arbetsuppgifter och förutsättningar med kort varsel kan förändras från dag till dag behöver du vara flexibel och ha förmåga att ställa om och prioritera. I din roll kommer du samverka med många olika funktioner och avdelningar varje dag. Du behöver därför ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra samt ha goda kunskaper i att kommunicera på engelska och de skandinaviska språken. Vidare är serviceinriktad, lösningsorienterad och strukturerad bra egenskaper att ha för denna tjänst samt även förmågan att se såväl detaljer som det större perspektivet.
Har du vana från att ha jobbat i något affärssystemet är det meriterande vi jobbar i affärssystemet SAP. Du bör ha goda kunskaper i MS Office.
Varför just Metsä?
Förbrukningen av mjukpapper och mat- och bakplåtspapper växer världen över. Resultatet av det arbete som Metsä Tissue´s medarbetare utför varje dag påverkar miljontals människor genom att göra vardagslivet enklare och mer hygieniskt.
Om du tror på förnyelse och vill bidra till ansvarsfull lönsamhet är detta rätt ställe för dig. Vi bidrar alla till Metsäs framgångar!
Vill du veta mer?
Vänligen kontakta Customer Service Manager, Ulla Karlsson på 0501-275092 eller mail ulla.karlsson@metsagroup.com. Så berättar vi gärna mer om rollen och våra förväntningar.
Ansök till jobbet
Skicka din ansökan genom att använda länken ”Ansök” Gör det så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut. Bifoga ditt CV och personliga brev. Ansökningsperioden pågår fram till 2022.02.02
Vi önskar dig lycka till!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KATRINEFORS BRUK MARIESTAD
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2022

Postadress

HOLLÄNDAREGATAN 4
MARIESTAD, 54288

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024