OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
En av våra medarbetare ska gå på föräldraledigt så nu söker vi dig som trivs med högt tempo och vill vara med i vårt team på Resurscenter. Resurscenter är idag en enhet under Socialförvaltningen i Härjedalens kommun. Resurscenter har sedan starten våren 2019 jobbat med utveckling och kvalité i bemanningsfrågor. Arbetet som optimeringskoordinator hos oss innebär många kontakter dagligen med medarbetare och chefer. Vi ser det som meriterande om du har dokumenterad
försäljningserfarenhet och gärna arbetslivserfarenhet från
bemannings-/rekryteringsbranschen. Intern utbildning från oss på Resurscenter kommer att erbjudas vid behov.
Arbetsuppgifter
Att arbeta med bemanning och resursplanering på Resurscenter i Härjedalens kommun innebär snabba förändringar och höga krav på att rätt personal bokas in på rätt uppdrag. Vi anpassar oss löpande efter våra enheters behov och önskemål därför det är viktigt att du är lyhörd och har viss analytisk förmåga. Du bör även vara lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer.
I det dagliga arbetet ingår;
- Vikarieanskaffning vid korttidsfrånvaro ex sjukdom och semester
- Optimera scheman i Time Care
- Ta fram och bearbeta statistik
- Administration
- Uppdatera dokument, rutiner och flöden.
- Schemalogistik och supporta medarbetarna i schematekniska frågor
- Utbilda och stötta medarbetare i våra olika systemen.
Erfarenhet av optimering av scheman i Time Care är önskvärt. God kunskap i Office-paketet är ett krav.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom personal och löneadministrativ inriktning på gymnasienivå eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du
har god kännedom och erfarenhet av att arbeta i TimeCare. Du ska ha god förmåga att samverka med andra i såväl tal som
skrift, vara strukturerad, noggrann samt flexibel. Arbetet innebär stundtals
att du bör vara stresstålig, van att arbeta i ett högt tempo tillsammans med oss andra på Resurscenter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse för rekrytering och systemen. Du har i tidigare situationer visat prov på att du är initiativtagande, självgående
och snabblärd. Hög servicenivå, trivs med ansvar, är målinriktad,
vågar tänka själv, trycker det är roligt och utvecklade med digitalisering och
är trygg i att fatta egna beslut. För oss på resurscenter så jobbar vi i team, vi hjälper varandra och skapar tillsammans en bra stämning på arbetet.
Vi erbjuder
Ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
Flextid
Friskvård på arbetstid
Kontaktinformation
Elin Lemon, Enhetschef Resurscenter , 0680-161 04
Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision, 0680-163 06
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33