OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20240124
Arbetsuppgifter
Funktionsstödsförvaltningens sektionschef inom barnsektionen på myndigheten kommer vara tjänstledig och vi söker därför en vikarie som vill vara med och leda det spännande arbetet i sektionen.
Som sektionschef på myndighetsenheten kommer du att vara första linjens chef över biståndshandläggare. Du arbetar tillsammans med medarbetarna med att omsätta och förverkliga avdelningens mål. Du finns nära medarbetarna för att stötta i komplexa ärende och fångar upp idéer och förbättringsområden för att kunna arbeta med kontinuerliga kvalitetsförbättringar.
Ditt ansvar som chef innefattar ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och budget. I rollen ingår ett tätt samarbete med dina chefskollegor inom enheten och avdelningen. En god samverkan med förvaltningens övriga verksamheter är av största vikt för att lyckas i uppdraget. Du kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen. För att vara trygg i din roll ser vi att du har chefs- och ledarskapserfarenhet där personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar varit en del av uppdraget. Du har en bred erfarenhet av socialt arbete och av brukargruppen. Vi ser även att du tidigare arbetat med myndighetsutövning och att du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning SoL och LSS. Du har kunskap om utredningar av barn och erfarenhet av att handleda personal. Om du har kunskap av annan lagstiftning ses det som meriterande.
I arbetet som sektionschef ställs höga krav på samarbetsförmåga och lyhördhet. Vi utgår ifrån att du är en engagerad, strukturerad och måldriven chef, som ser möjligheten i att tillsammans med medarbetare, kollegor och chefer utveckla din verksamhet. Du är handlingskraftig och gillar utmaningar men kan också se sammanhang och prioritera rätt frågor. Genom din goda kommunikativa förmåga och ditt personliga engagemang kan du motivera och engagera våra medarbetare och skapa förutsättningar för att de utvecklas.
Du har god datorvana och kan hantera administrativa system kopplade till arbetet. Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift på svenska.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med fokus på medarbetarnas, verksamhetens och inte minst Malmöbornas bästa.
Låter detta som något för dig? Välkommen att söka tjänsten!
Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat 6-12 månader
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98