Vi söker en Vilthandläggare

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 230 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av åtta enheter och ett ledningskansli. En av enheterna är Naturvårdsenheten som är indelad i tre funktioner, Fältfunktion, Viltfunktion och funktionen för Naturskydd & Förvaltning. Enheten skyddar och förvaltar värdefull natur, statens leder i fjällen och viltstammarna. Dessutom handlägger Naturvårdsenheten ärenden och bedriver tillsyn inom naturvårdsområdet. Naturvårdsenheten består av drygt 70 medarbetare, utöver enhetschef ingår i enhetens ledning även en biträdande enhetschef samt tre funktionschefer.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår ärendehandläggning och kommunikation, information och dialog rörande viltförvaltning samt upplåtelser av jakt på statens mark. En stor del är handläggning av beslut om skyddsjakter och licensjakter efter stora rovdjur.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot viltförvaltning. Du ska ha goda kunskaper om svensk viltförvaltning, jaktlagstiftning och jakt. Det är en fördel om du också arbetat med ärendehandläggning rörande skyddsjakter och licensjakter efter stora rovdjur i renskötselområdet. Du ska också ha god lokal kännedom Då arbetet innefattar resor är körkort klass B ett krav. Erfarenhet av arbete i GIS och med projektledning är meriterande.

I arbetet ingår kontakter och samverkan med medarbetare internt inom Länsstyrelsen och externt med andra myndigheter, organisationer, samebyar och allmänhet, varför du ska ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Som person är du också serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska. Andra egenskaper som är viktiga för tjänsten är att vara drivande, kunna arbeta självständigt och ha en god administrativ förmåga. 

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid.
Tillträde snarast, efter överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med dnr. 112-833-2017 senast 2017-02-16.

 


Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jämtlands län Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024