Vi söker engagerad Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Tjänsten är placerad på IT-avdelningen som är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar. IT-avdelningen är den strategiska katalysatorn inom IT i kommunkoncernen för att utveckla verksamheterna med lösningar som bidrar till framgång, stolta medborgare och framgångsrika medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att lösa andras problem?

Har du en IT-bakgrund, får energi av att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka tjänsten som supporttekniker hos oss.

Som supporttekniker arbetar du med att se till så att IT-tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Du är IT-avdelningens kontaktyta ut mot samtliga kunder och har stort kund- och kvalitetsfokus i ditt arbete.

Du arbetar med första och andra linjens support och hjälper våra kunder via telefon, besök, e-mail och fjärrstyrning för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Tjänsten som supporttekniker är en omväxlande roll där du hanterar många olika typer av ärenden och även vidarebefordrar ärenden till övriga medarbetare på IT-avdelningen, till exempel vid behov av avancerad felsökning.

Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan, där Gävle kommun har Windows 7 som klientplattform.

Som supporttekniker arbetar du självständigt men i nära samarbete med dina kollegor för kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte. Vi är ett sammansvetsat team och vi kan utlova en stimulerande vardag i arbetet med att supportera IT-användare inom Gävle kommunkoncerns förvaltningar och bolag, såväl personal som skolelever, samt några externa kunder.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska även ha goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win7 och grundkunskaper i Microsoft server 2008/2012. Kunskaper inom nätverk/kommunikation samt olika sorters telefoni (fast, mobil-, IP-telefoni) är meriterande.

Tidigare erfarenhet av arbete med telefonsupport inom IT är meriterande.
Körkort B är ett krav.

Tjänsten kräver även att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Du har ett tekniskt intresse i kombination med god förmåga att bemöta användare på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt. Du har lätt för att anpassa dig till nya grupper och trivs med att arbeta i team. Som person är du prestigelös och har lätt för att ta till dig ny kunskap inom ditt kompetensområde.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lindgren
026-17 95 41
Jan Eriksson
026-17 92 75
Karin Jansson
026-17 80 47
Gruppchef IT Per Björkman
026-17 97 61
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Gruppchef Angneta Engman-Ericsson
026-17 95 60
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Enhetschef Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult, inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026-17 95 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, IT-avdelningen Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

Förvaltningshuset 80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024