Vi söker engagerade supporttekniker

Vi söker engagerade supporttekniker

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Är du kunnig inom IT och får energi av att lösa problem?

Trivs du med att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka tjänsterna som supporttekniker hos oss.

Vi rekryterar just nu två tillsvidaretjänster då en av våra medarbetare går i pension och en byter roll inom avdelningen.

Som supporttekniker arbetar du med att se till så att IT tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Du är IT- och utvecklingsavdelningens kontaktyta ut mot alla medarbetare i koncernen och har stort kund- och kvalitetsfokus i ditt arbete.

Du arbetar med första och andra linjens support och hjälper våra kunder via telefon, e-post, fjärrstyrning och support på plats för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem eller stödja användare i handhavandefrågor.
Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt.
Tjänsten som supporttekniker är omväxlande där du hanterar många olika typer av ärenden och löser problem på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.

Vi går mot en breddning av våra tjänster inom IT-support där, förutom teknisk support, även handhavandestöd i Microsoft 365 är en viktig del. Här blir din insats en viktig pusselbit för effektivitet och trygghet i användarnas dagliga arbete.

Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan.

Som supporttekniker arbetar du självständigt men i nära samarbete med dina kollegor för kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte. Vi är ett sammansvetsat team och vi kan utlova en stimulerande vardag.

KVALIFIKATIONER
Du har en treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win10 och Microsoft365 suiten samt grundkunskaper i Microsoft server.
För att klara uppdraget behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med IT-support via telefon i en större organisation eller liknande serviceyrke.
Det är meriterande om du har kunskaper inom nätverk/kommunikation samt olika sorters telefoni (mobil-, IP-telefoni)

Vi söker dig som har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.

Du har förmåga att snabbt lära dig nya uppgifter samt samlar in och förvaltar information som underlag för ditt arbete. Att följa instruktioner och procedurer är naturligt för dig.

Du har förmåga att anpassa dig till förändrade förhållanden, uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ.

Fokus i jobbet är kundbehov och kundtillfredsställelse och vi söker dig som har förmåga att arbeta systematiskt, metodiskt och på ett förtroendeskapande sätt.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024