OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.
Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.
Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.
Om arbetsplatsen – det här är vi!
Vi utökar nu ledningen i hemtjänsten och söker en till chef.
I Fagersta finns en hemtjänstverksamhet där alla medarbetare utgår från samma ställe, även chefer, administration och planerare. Inom hemtjänsten arbetar cirka 100 medarbetare som är fördelat på dygnets alla timmar och i nio mindre grupper. I Fagersta kommun arbetar vi utifrån det nationella arbetssättet IBIC/ dokumentationen sker digitalt. Fagersta kommun satsar på välfärdsteknik. Hemtjänsten har nyckelfria lås, schemaläggning sker via timecare, planering via intraphone och verksamhetssystem lifecare.
Ditt uppdrag
Som enhetschef har du tillsammans med en enhetschef övergripande ansvar över verksamheten vilket innebär budgetansvar, personal och arbetsmiljöansvar. Du har ett nära samarbete med biträdande enhetschef och chefsadministratör. Du arbetar självständig men också i nära samarbete med kollegor/chefer, hälso- och sjukvårdsgruppen samt andra professioner både internt och externt. Du ingår tillsammans med dina enhetschefskollegor i ledningsgruppen för vård och omsorg. I ledningsgruppen jobbar vi gemensamt med övergripande frågor som rör verksamhet och chefsfrågor.
Dina kvalifikationer och meriter
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning såsom exempelvis beteendevetare eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer lämplig.
För tjänsten krävs erfarenhet av ledarskap där du haft ansvar över andra medarbetare. Det är en merit om du har erfarenhet av kommunal verksamhet.
B-körkort krävs.
Vi söker följande personliga egenskaper hos dig:
Du är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
Du har lätt att anpassa sig efter ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, du ser möjligheter i förändringar.
Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.