OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Nytida boendestödsteam syd en Enhetschef för boendestöd till vuxna med funktionsnedsättning. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi erbjuder ledarskapsprogram och flera förmåner. Sök tjänsten senast 2021-02-19. Vi rekryterar löpande så tveka inte söka idag redan.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss:
- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
- Förmånsportal med rabatter och förmåner
- Coachande och stöttande chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Din erfarenhet och kunskap
Detta är ett krav om du skall söka denna tjänsten då vi har LOV avtal med Nacka kommun och Stockholm Stad
1. Adekvat högskoleutbildning för verksamhetsområdet, lägst fil.kand.-examen, (ex. socionom, social omsorg)
2. Ingående kunskaper om tillämpliga lagar, föreskrifter och allmänna råd för SoL-verksamhet samt
3. Minst tre års yrkeserfarenhet av målgruppen (socialpsykiatri), heltid, förvärvad de senaste 10 åren.
4. Två års erfarenhet av arbetsledning med ansvar för personal och drift.
Uppfyller du inte dessa fyra punkter så kommer du ej kunna få denna tjänst.
Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).
Om rollen
För oss är det viktigt att du som Enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, klienter, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du samarbetar nära med din verksamhetschef och enhetschefen på vårt boendestöd norr.
Om boendestödet
Boendestöd riktar sig till vuxna personer med funktionsnedsättning. De blir beviljade X antal timmar boendestöd av sin handläggare. Vi bygger sedan upp deras tider och innehåll med dem. Relationen är väldigt viktig för varje individ då vi arbetar i deras bostad. Vi arbetar idag med ca 90 personer i hela Stockholm samt vissa närliggande kommuner. Vi transporterar oss med cykel, bil och kollektivtrafiken. Vi har kontor i Liljeholmen och Nacka. Arbetsgruppen består av ca 15-20 medarbetare och vi är en härlig grupp som har högt i tak och samarbetar väl. Vi ser möjligheterna i allt och jobbar för dem. Är en viktig del i arbetet att kunna ge och ta samt förstå varje individs svårigheter. Tycker man om att arbeta självständigt och får ta ansvar då är detta drömjobbet Hämta gärna inspiration från enhetssidorna på www.nytida.se (http://www.nytida.se/)
Ni kan även länka till https://nytida.se/verksamheter/nytida-rt-assistans/er enhetssida genom att använda "link-symbolen" ovan
Aktivt ledarskap
För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor.
Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap.
Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: 2023-03-06
Sista ansökningsdag: 2023-02-19
För mer information kontakta: Kjell Ehn verksamhetschef kjell.ehn@nytida.se
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se
Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Nytida
Nytida
Pernille Ramirez
Anna Schrewelius
Petter Hoff Lundström
Ann-Sofie Nyholm
Marcus Gaude
Susanna Årman
Nicole Rubin
Peter Laestadius