Vi söker enhetschef till Personlig assistans

Vi söker enhetschef till Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 26 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Inom Sektor socialtjänst organiseras Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg och Funktionshinder.

Inom Vård och omsorg, verkställs insatser enligt SoL riktat till människor med behov av hjälp och stöd i hemmet, särskilda boenden, tillfälligt behov av korttidsplats samt personlig assistans enligt LSS.

Gillar Du att arbeta som chef och ledare?
Tycker Du om när Ditt arbete ger resultat som gör skillnad för den enskilde?

Om Du svarar JA på ovanstående frågor kan jobbet som enhetschef i Stenungsund vara något för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för Personlig assistans kommer du ha ett spännande och utmanande uppdrag gällande att leda, planera och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, mål och riktlinjer. Du förväntas ha ett närvarande ledarskap och tillsammans med medarbetarna arbeta för att brukarna får de insatser de har rätt till och att insatserna utformas utifrån individens behov och önskemål.

Du kommer arbeta aktivt med utvecklingsarbete utifrån brukarnas behov och verksamhetens krav. Som enhetschef har du ett ansvar för enheten ekonomi och över personal- och arbetsmiljöfrågor i de ärenden där kommunen är utförare inom Personlig assistans.

Som enhetschef kommer du att ingå i ledningsgruppen för verksamheten som arbetar med att driva det strategiska arbetet framåt och att nå uppsatta mål. Ditt engagemang och roll i ledningsgruppen är också en viktig del i arbetet för ledningsgruppens gemensamma utveckling, effektivitet och framförallt god trivsel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom, beteendevetare eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenheter från arbete med personlig assistans är meriterande.

Du ska ha minst 1 års erfarenhet av chefsuppdrag. Du ska också ha erfarenhet av och kunskap om människor med olika funktionsnedsättningar. Du behöver ha god kunskap om gällande lagstiftning.

Du har förmåga att vara en tydlig ledare, du har visioner och ser möjligheter till förändring och utveckling. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att ta tillvara andras kompetenser och goda idéer. Du skall våga och ha mod. Du kan fatta svåra beslut och avslutar
påbörjade uppdrag.

God kunskap om de vanligt förekommande systemen, tex Personec, Procapita, Time Care är meriterande. Meriterande om du har erfarenhet av Utvecklande Ledarskap.

Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och en lust att åta dig detta uppdrag!

Du behöver ha körkort.

Stor vikt läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen, men bestämt, kontakt med försäljare av rekryteringstjänster, i denna annonsering.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

22 november 2024