OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.
Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.
Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.
Om arbetsplatsen – det här är vi!
Solliden är ett särskilt boende som ligger fint precis intill Kolbäcksån, Hembygdsgården och kyrkan.
Här finns en stor och fin uteplats där man kan njuta av den fina omgivningen. Fagersta kommuns samtliga boenden ligger centralt i Fagersta.
På Solliden finns 7 avdelningar med tre inriktningar, boende för äldre utifrån behov beviljade enligt SoL, personer med en konstaterad demensdiagnos, till våra Fagerstabor som pratar finska.
Solliden har 65 medarbetare som är fördelade dag, natt och inom städ/tvätt samt finns biträdande enhetschef och samordnare.
I Fagersta kommun arbetar vi utifrån det nationella arbetssättet IBIC, dokumentationen sker digitalt. Fagersta kommun satsar på välfärdsteknik och har nyligen installerat en ny trygghetslösning för våra boende som ett led i att möta framtidens behov. Schemaläggning sker via Time Care.
Ditt uppdrag
Som enhetschef har du ett övergripande ansvar över verksamheten vilket innebär budget, personal och arbetsmiljöansvar, du har ett nära samarbete med biträdande enhetschef och samordnare.
Du arbetar självständig men också i nära samarbete med kollegor/chefer, hälso- och sjukvårdsgruppen samt andra professioner både internt och externt. Du ingår tillsammans med dina enhetschefskollegor i ledningsgruppen för vård och omsorg. I ledningsgruppen jobbar vi gemensamt med övergripande frågor som rör verksamhet och chefsfrågor.
Dina kvalifikationer och meriter
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning såsom exempelvis beteendevetare eller annan högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer lämplig. B-körkort krävs.
För tjänsten krävs erfarenhet av ledarskap, där du haft ansvar över andra medarbetare. Det är en merit om du har erfarenhet från en likvärdig tjänst.
Vi söker följande personliga egenskaper hos dig:
Du är stabil, har samarbetsförmåga, förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten, du tar ansvar för dina medarbetares utveckling, du är strukturerad och kreativ.
För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.