OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad ledare och brinner för utveckling, då kanske detta är en tjänst för dig? Nu söker vi en ny enhetschef till Stödteamet då en av våra kollegor går vidare till annat uppdrag. Stödteamet arbetar med boendestöd enligt SOL för personer med funktionsnedsättning i Skövde Kommun.
Avdelningen består av Bostad med särskild service, Daglig verksamhet och Stödteam. Vi arbetar med individens behov i centrum och att möjliggöra individens självständighet, delaktighet och trygghet i dess vardag. Avdelningen består idag av 13 enhetschefer.
I rollen som enhetschef blir du en del av Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka och må bra på jobbet. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som enhetschef inom Stödteamet och som ett har engagemang i arbete med målgruppen. Du kommer att driva en verksamhet med individens behov i centrum och tillsammans med dina medarbetare utveckla verksamheten för att tillgodose dem på bästa möjliga sätt.
Som enhetschef har du ansvar för att leda, planera och utveckla verksamhet och dess medarbetare utifrån verk-samhetens uppställda mål. Det innebär att du har personal-, budget- och verksamhetsansvar. Ditt arbete utgår från sektorns värdegrund: trygghet, ansvar och ett respektfullt bemötande.
Tillsammans med övriga enhetschefer blir en del av avdelningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Meriterande är erfarenhet av arbete i ledande befattning. Vi ser gärna att du har kunskap inom lagstiftningarna LSS, SOL och HSL.
Vi söker dig som är trygg, positiv och engagerad och som dessutom har viljan att utveckla och förmåga att driva processer framåt mot uppsatta mål. För att trivas i denna roll ser vi att du är flexibel, driven och tycker om att arbeta tillsammans med andra.
Dina kunskaper i svenska är goda, såväl tal som skrift. Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Vi har planerat för intervjuer 1 och 2 februari.
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952