Vi söker Erfaren IT Helpdesk tekniker med fokus på Windows

Vi söker Erfaren IT Helpdesk tekniker med fokus på Windows

Arbetsbeskrivning

VILKA ÄR VI?
Axis uppfann världens första nätverkskamera 1996. Vi har allt sedan dess varit innovatörer inom videoövervakning och intelligenta säkerhetslösningar och levererat en rad banbrytande produkter. Vi ser nu fram emot att bana väg för många fler! Vi ger miljontals människor över hela världen ökad säkerhet och bidrar till att uppfylla det växande behovet av en smartare och säkrare värld.

Just nu söker vi en 'IT Helpdesk tekniker med fokus på Windows' till vårt huvudkontor i Lund

VAD KOMMER DU ATT ARBETA MED?
Axis är ett växande företag med över 3250 anställda runt om i världen och våra IT-system är viktiga verktyg när vi skalar vårt bolag.

På IT Helpdesk levererar vi intern IT support med hög kvalitet och kunskap kring våra tjänster och system. Du kommer ingå i ett prestigelöst team som består av öppna och härliga människor som brinner för IT och service. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:

* Klientuppsättning i SCCM gällande applikationspaketering, drivrutiner mm
* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
* Installation, konfiguration & leverans av datorer
* Felsökning och problemlösning
* Administration i katalogtjänster (AD)
* Hantera inköp kring datorer och kringutrustning
* Skapa och underhålla dokumentation

VEM LETAR VI EFTER?
Vi söker dig som har minst några års erfarenhet samt en utbildningsbakgrund inom Windows eller motsvarande arbetserfarenhet. Vi vill att du har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv vi vill också att du har en god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt.

Du har ett starkt användarfokus och arbetar för att hitta lösningar som passar både våra användare och organisation. Du förstår användarens behov och utvärderar beslut utifrån hur användaren kommer att påverkas och du har även en framtidsvision på hur plattformen och dess klienter kan komma dit. Du arbetar självständigt där du driver dina saker från start till mål, samtidigt triggas du av att arbeta i grupp där du delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Vi söker dig som:

* kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
* har tyngre kunskap inom applikationspaketering
* har tyngre kunskap inom applikationsdistribution via SCCM
* har tyngre kunskap av arbete inom Microsofts klientplattformar
* har tyngre kunskap av arbete med Office 365

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt.

Då arbetet stundtals kan vara präglat av högt tempo och vara väldigt krävande är det även viktigt att du trivs i ett högt tempo och kan hantera stress vid dessa toppar på ett bra sätt.

HUR ÄR DET ATT ARBETA PÅ AXIS?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar.

Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.

ANSÖK NU!
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Persson på +46 46 272 1328.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024