OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref:[PER 2010-20 Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två processer, Effektiv handel och Brottsbekämpning.Effektiv handel ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs.Inom processen finns en mängd olika arbetsuppgifter.Huvudsakliga arbetsuppgifter Som handläggare inom Tillstånd och certifiering i Malmö[arbetar du med att granska kriterier för tillståndsgivning för att underlätta företags import och export.Du handlägger ansökningar som kommer in från företag, utreder att kriterier och krav är uppfyllda för det specifika tillståndet tex.AEO certifiering samt föredrar ärenden för beslutsfattande chef.Utredningarna är ofta av längre och djupare karaktär och företagsbesök kan förekomma.Vi arbetar långsiktigt för en smidigare handel, t.ex. genom att förenkla den lagstiftning som gäller för utrikeshandeln samt att vi erbjuder certifierade företag förenklingar inom regelverkets ram.Arbetet innehåller moment av såväl arbete i grupp som individuellt arbete.Arbetet innehåller ett stort inslag av kontakter inom och utanför Tullverket med såväl företag som andra myndigheter och organisationer.Vi söker dig som är i början av din karriär och har:[[ * Högskoleexamen inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp * Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska * Svenskt körkort, klass B för personbil Övrig kompetens Vi ser gärna att du har akademiska meriter inom områden som: * företagsekonomi, redovisning, bokföring * statistik * databashantering * internationell inriktning Meriterande om du har: * erfarenhet av handläggning från annan myndighet(inom de senast fem åren) * erfarenhet från verksamhet som arbetar med utrikeshandel * erfarenhet av arbete i projekt och/eller som projektledare * ett tredje språk, utöver engelska, särskilt de språk som talas inom EU * pedagogisk förmåga, vana att tala inför grupp [ Personliga egenskaper Vi vill att du som söker är serviceinriktad, har stor social kompetens och arbetar bra tillsammans med andra människor.Arbetet kräver att du har förmågan att självständigt utifrån givna ramar ta egna initiativ, hantera stora arbetsmängder och prioritera det väsentliga.Självklart är du kvalitetsmedveten, har gott omdöme och viljan att leverera resultat.Andra viktiga egenskaper är gott omdöme och hög integritet.[[[ Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värdegrund helhetssyn, ansvarstagande och nytänkande.Utbildning och anställning Efter antagning får du genomgå en grundutbildning, där teori varvas med praktik under sammanlagt 1 år.De teoretiska delarna är förlagda till Stockholm (3+7 veckor).Under utbildningstiden innehar du en tidsbegränsad elevanställning. Tillträdesdag är den: 4 april För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Helaleh Karimi tel.Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26/12 ange referensnr: PER 2010-20.Du ansöker via det elektroniska ansökningsdokumentet här nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tullverket
+46 0771520520