OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Vi söker nya medarbetare i sommar som vill ha ett givande och meningsfullt jobb och göra skillnad varje dag i Ytterhogdal. Varje vecka behöver Härjedalens kommun timvikarier inom vård & omsorg. Ett arbete hos oss kan innebära arbete som personlig assistent eller inom äldreomsorgen.
Vi rekryterar löpande och du blir kontaktad så snart vi matchar din ansökan med en verksamhet där vi tror du skulle passa in.
Det är meriterat om du har erfarenhet eller utbildning inom vård samt körkort.
Arbetsuppgifter
För att få arbeta som timvikarie i Härjedalens Kommun krävs att du har fyllt 18 år. Kraven på dig som sökande kan se olika ut beroende på inom vilken verksamhet du söker jobb. Det är meriterande och ibland ett krav att du har utbildning eller erfarenhet inom det yrkesområde din ansökan gäller. Har du körkort kan det vara en merit men inte alltid ett krav.
God förmåga i det svenska språket i både tal och skrift är ett krav för att kunna kommunicera med våra brukare, barn och medarbetare. Godkänd i SFI Gruv krävs för anställning om du inte har läst vid svenskt gymnasium.
Du planerar din arbetstid själv
Du styr din tillgänglighet och väljer själv när du vill arbeta. Får vi ett behov av extra personal när du har lagt dig tillgänglig får du ett SMS med bokning av arbetspasset. Med hjälp av programvaran TimeCare – som du kan ha i din mobil – kan du lägga in din tillgängliga tid. Där ser du också redan inbokade arbetspass och ditt personliga schema finns direkt i din mobiltelefon, dator eller surfplatta.
Kvalifikationer
Vi arbetar nära våra brukare med deras välmående i fokus. Våra brukares behov ser olika ut och ett biståndsbeslut ligger till grund för vilka arbetsuppgifter som ska utföras hos varje brukare. Vanliga arbetsuppgifter är att hjälpa till med personlig hygien, städning, handling, matlagning, påklädning och förflyttning. Arbetstiden är oregelbunden och varierar mellan dag, kväll och helg. I vissa verksamheter ingår även natt och sovande jour i schemat.
Personliga egenskaper
Som person är känner du dig trygg att arbeta både självständigt och i team. Du ska vara serviceinriktad, ansvarstagande och kunna ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Att ha undersköterskeutbildning och erfarenhet av att arbete inom vård och omsorg ser vi som extra meriterande.
Vi erbjuder
Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov samt ett glatt arbetslag med kollegor som hjälper och stöttar varandra. Om du är helt ny inom vård och omsorg så erbjuds du utbildning om grundläggande omvårdnad. Detta sker under två arbetsdagar där du får lära dig inom basal hygien, förflyttning, basal och preventiv omvårdnad, dokumentation, riskbedömning, avvikelser samt en hel del annat.
Kontaktinformation
Elin Lemon, Enhetschef Resurscenter, 068016104
Rikard Mattsson, Ombud Kommunal, 680-16238 680-16100
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33