OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla äldreomsorgen och äldreboende i Stockholms stad. Vidare svarar förvaltningen för en samlad analys och redovisning av kvaliteten i äldreomsorgen i staden. Förvaltningen bereder beslutsunderlag i strategiska vård- och omsorgsfrågor som riktlinjer, äldreboendeplan, avgifter m.m.
Stockholms Trygghetsjour som är en av tre avdelningar på äldreförvaltningen är en kommunövergripande dygnet runt verksamhet.
Avdelningen består av enheterna handläggningsenheten, jourpatrullen, teknikenheten och trygghetsjouren. Inom avdelningen arbetar ca 75 personer.
Beskrivning
På handläggningsenheten arbetar 11 handläggare. Enheten ansvarar för att förmedla lediga lägenheter i vård- och omsorgsboenden inom valfriheten samt handläggning av ansökningar om trygghetslarm för äldreomsorgen i hela Stockholms stad.
Vi sitter i trevliga lokaler vid Medborgarplatsen och på Wollmar Yxkullsgatan.
Nu får vi på handläggningsenheten utökat uppdrag gällande köhantering av servicehus och därför behöver vi förstärka vårt team med nya medarbetare. Vi behöver också ersättare under föräldraledighet.
Arbetsuppgifter
Som handläggare har du delegation från samtliga stadsdelsförvaltningar i staden som är ansvarig för äldreomsorgen gällande ”sina egna medborgare”. Arbetet innebär kontakt med alla stadsdelsförvaltningar och alla utförare av hemtjänst och vård- och omsorgsboenden samt andra myndigheter, tex landstinget.
Köhantering: Ansvara för att ledig lägenhet på vård- och omsorgsboende förmedlas till den som står först i kö, förmedla lediga lägenheter till de som ska skrivas ut från sjukhus.
Handläggning av trygghetslarm: Handlägga ansökningar för personer 65 år och äldre i hela staden som ansöker om trygghetslarm, administrera utförarbyten och avslut av trygghetslarm.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och/eller lämplig. Eftersom det i rollen ingår mycket skriftlig dokumentation och muntlig kommunikation är det också viktigt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska.
Du är van datoranvändare och har lång erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Boendesamordning/köhantering av vård- och omsorgsboende/servicehus
- Arbete inom äldreomsorg
- Myndighetsutövning
Då du har många olika ärenden igång samtidigt är det grundläggande att du har lätt för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Vidare är det viktigt att du kan skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt. För att lyckas in din roll som handläggare behöver du ha lätt för att fatta självständiga beslut, arbeta i team och kunna upprätthålla en utmärkt service även under arbetstoppar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi erbjuder dig en arbetsplats centralt i staden, vi har fokus på utveckling och god arbetsmiljö. Du har subventionerad friskvård, flextid och sommartid.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef är Sofie Skogaby
19/1-13/2 kontakta Lena Granath 08-508 36 229
Mats Holmström/HR-Konsult
08-508 11 735
Sofie Skogaby/alternativ kontaktperson
08-508 406 93
Annelie Svensson/avdelningschef
annelie.svensson@stockholm.se