OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår verksamhet växer och för att möta efterfrågan på våra tjänster så söker vi nu fler medarbetare till vårt avtal Rusta och Matcha tillsammans med Arbetsförmedlingen.
Arbetet som handledare handlar om att coacha arbetssökande till jobb eller studier där matchning med arbetsgivare är en viktig del. Andra arbetsuppgifter är att förbereda inför nästa arbete genom att stötta vid uppdatering av CV, intervjuträning och studiebesök för att lära mer. Dokumentera löpande ingår i tjänsten. Vi arbetar efter ett strukturerat arbetssätt med tät samverkan mellan våra medarbetare, som utgår från våra kontor i Strömstad, Munkedal, Uddevalla och Göteborg på Västkusten. Vår verksamhet som startade 2004 finns även i andra delar i Sverige i Värmland och i Bergslagen där vi jobbar även med andra tjänster inom Kompetensförsörjning.
Tjänster som är aktuella just nu är handledare på deltid som kan bemanna våra kontor och coacha deltagare främst i Norra Bohuslän. Kontakt med arbetsgivare ingår i tjänsten och körkort är ett krav.
Då arbetet är både fysiskt på plats med samtal, med möten och grupper och via digitala lösningar så är det meriterande med tidigare erfarenhet av att jobba med samtal och grupper på båda sätt.
Vi söker dig som har lätt för att möta människor i olika situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service och är mån om att göra ett bra jobb kommer att trivas väldigt bra i den här rollen. Erfarenhet av coachning och/eller rekrytering kommer att vara till stor hjälp i arbetet. Som person är du noggrann, flexibel, kreativ och bra på att kommunicera. Du gillar ett högt tempo och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Att ta ansvar i arbetet och samverka med kolleger är för dig naturligt. Du tycker om att inspirera och hjälpa andra samt värdesätter olikheter hos människor och har stor förståelse för den påverkan som olikheterna kan ge upphov till. Med ett lösningsfokuserat och coachande förhållningssätt jobbar du resultatinriktat tillsammans med deltagare och stödjer på bästa sätt. Du gillar att påverka och göra skillnad samt ser fram emot att medverka med att skapa möten mellan arbetsgivare och deltagare inför lyckade matchningar.
Vi ser också med fördel att du som är intresserad av att jobba i vår organisation bor i närheten av något av våra kontor då vi värdesätter lokal förankring. För dig som bor nära flera av våra kontor så ökar också möjligheten till mer timmar då det kan bli aktuellt med att bemanning på fler ställen.
Då behovet av personal kan variera så kan tillsättande av tjänster ske löpande innan sista ansökningsdag.
Nedanstående kompetenskrav finns enligt avtal med Arbetsförmedlingen om tjänst som handledare.
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng inom lämplig inriktning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller
några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.