Vi söker flera helpdesktekniker för längre uppdrag, start i april

Vi söker flera helpdesktekniker för längre uppdrag, start i april

Arbetsbeskrivning

Här har du chansen att få arbeta i en rolig och givande roll som helpdesktekniker!

Om uppdraget

Kunden är en myndighet som ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. De söker nu en helpdesktekniker för ett uppdrag som startar 2022-04-18 och ska pågå till 2023-04-18 med chans till förlängning, arbetstiden är antingen 07-16 eller till 08-17.

Dina arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga arbete kommer bestå av första linjen support i forma av telefonmottagning. Detta innebär att registrera, kategorisera, eskalera samt lösa ärenden som kommer till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni.

Vidare ingår arbete med att ta emot registerara, kategorisera samt prioritera inkommande ärenden så som incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Arbetet är bredare än en traditionell supportteknikerroll.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
- Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
- Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
- Minst 12 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin helpdesktekniker, under de senaste 18 månaderna.
- Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16/2-22

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 14 juli 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


2 november 2024