OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu flera personliga assistenter för timvikariat i Lekebergs kommun. Arbetet utgår från varje brukares individuella behov och önskemål och utförs i enlighet med verksamhetens uppdrag. Du kommer att vara verksam hos brukare i deras hem vilket gör att du lär känna brukarna och deras anhöriga väl.
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättning sätter gränser.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:
- hjälpa till med personlig omvårdnad
- vara behjälplig i vardagliga hushållssysslor
- motivera och stötta utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt
- vara behjälplig vid aktiviteter i och utanför hemmet.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha:
- B-körkort och kan/får köra bil
- goda kunskaper i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller socialt arbete.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och har en positiv inställning.
Rollen kräver att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt till samarbete.
Du är lyhörd och lösningsfokuserad.
Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för människor och ett professionellt bemötande gentemot brukare, anhöriga och kollegor.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf förvaltningschef Henrik Westerling
0585-489 43
Enhetschef Hemtjänst Beatrice Fagerdal
0585-487 82
Enhetschef LSS Andreas Hill
0585-489 06
Samordnare Ing-Mari Tylebrink Eriksson
0585-489 33
Enhetschef LSS Beatrice Fagerdal
0585-487 82