OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. BlueStep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. BlueStep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.
BlueStep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. BlueStep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!
Om tjänsten
I rollen som receptionist är du BlueStep Banks ansikte utåt där du bidrar till att positiv kundupplevelse och stärker BlueSteps varumärke. Du finns till hands för både externa besökare och intern personal. Från en första kontakt till stöttande i en professionell och motiverande arbetsmiljö där vi sätter våra kunder och medarbetare i centrum.
Vi söker dig som vill jobba heltid under hösten 2018 med start snarast.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Att ta emot besökare
• Ansvar för nycklar/taggar för inpassering
• Hantering av växel och mailinkorg
• Beställning av kontorsmaterial
• Mottagande av varor till kontoret
• Skötsel av konferensrum
• Posthantering
• Stöttning i samband med event
• Rundvandring med ny personal
• Dagligt arbete för att bidra till positiv arbetsmiljö i våra lokaler
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet och vill arbeta med service och kundbemötande, där det är meriterande om du har arbetet inom reception tidigare. Som person är du serviceinriktad, positiv och kommunikativ och du trivs med att arbeta med människor. Du är lojal, tar ansvar för din prestation och uttrycker positiv attityd till ditt arbete. Vi ser även att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och professionell i din yrkesroll. Vi ser även att du kan hantera begränsade lyft av exempelvis kontorsmaterial, frukt mm i samband med leveransmottagande.
Vi erbjuder
Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av entreprenörsanda och engagemang. Du får arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi satsar på intern utveckling och för rätt person finns det goda möjligheter till en spännande karriär. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och sitter i fräscha lokaler i centrala Stockholm, Sveavägen 163.
Intresserad?
Klicka på ansök för att söka tjänsten. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2018-10-30.
Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta hr@bluestep.se.