OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi vet att företag och organisationer som satsar på sina medarbetares livskvalitet gör en lönsam investering. Att systematiskt och förebyggande arbeta med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering leder till förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Därför erbjuder Feelgoods medarbetare allt som behövs för det moderna arbetslivet och har en metod för att arbeta strategiskt så att varje kund kan nå sina mål. Välkommen till oss! Läs mer på www.feelgood.se
Vill du vara med och bidra till ett friskare arbetsliv?
Vi söker en företagssköterska/rehabkoordinator/case manager till Jönköping
På vår enhet i Jönköping är vi ett litet team som arbetar mot våra kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö, rehabilitering och hälsoutveckling. Vi sitter i ljusa fräscha lokaler i centrala Jönköping. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.
Arbetet som företagssköterska/rehabkoordinator/case manager
Som företagssköterska hos oss arbetar du med hälsoundersökningar, utbildningar, arbetsrelaterad sjukvård, rehabilitering, förebyggande arbetsmiljöarbete och hälsofrämjande arbete på individ och gruppnivå.
Som Case Manager koordinerar du rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders rehabiliteringsstrategier. Genom olika bedömningsverktyg arbetar du med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder i rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet.
Du har ett nära tvärfunktionellt samarbete med övriga kollegor i teamet; läkare, beteendevetare/psykolog och fysioterapeut/ergonom.
Det finns möjlighet att fördjupa sitt arbete mot ett eller flera andra områden, så som arbete med till exempel hälsoundersökningar, vaccinationer, utbildningar eller mottagningsarbete.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som är erfaren leg. sjuksköterska, gärna med företagssköterskeutbildning och Rehabsamordnarutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med rehabilitering och rehabiliteringsprocessen och har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Vi ser också att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt samt social kompetens och är en god lagspelare. Du har även goda IT-kunskaper.
Vi tror att du har erfarenhet och intresse av arbetslivsinriktad rehabilitering.
Kunskap inom företagshälsovård värderas högt, likaså erfarenhet inom försäljning eller arbete med kundrelationer. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska samt känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.
Personliga egenskaper
Du är kundorienterad och affärsmässig. Du trivs med att arbeta i grupp och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. Du har mycket god kommunikationsförmåga och är flytande i tal och skrift på svenska och engelska.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i ett spännande och växande företag. Din arbetsplats är i första hand i Jönköping med uppdrag kan förekomma på andra orter i närheten. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.
Du har b-körkort och tillgång till bil.
Tjänsten är en visstidsanställning eller ett uppdrag för en egenkonsult. Omfattningen är utifrån ett behov på ca 80 % i sex månader med chans till förlängning. Syftet är att backa upp vår egen personal på enheten.
Intresserad?
Välkommen kontakta konsultchef Mia Heininen Jonsson: mia.heininen@feelgood.se, 013-32 74 49. Under semesterperioden 2020-07-13 t o m 2020-08-13 är möjligheterna begränsade att svara på samtal.
Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdatum är 2020-08-13.
Välkommen med din ansökan!