Arbetsbeskrivning
Har du ett flertal års erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalad tjänstepension? trivs du i en självständig roll där du får agera förebild inom området för andra medarbetare? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Ansök redan idag då planerad start är i mitten av december.
OM TJÄNSTEN
Bolaget är en grupp av kundägda försäkringsbolag i Sverige. Gruppen består av flera självständiga bolag som samarbetar under ett gemensamt varumärke. De erbjuder tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. De erbjuder olika typer av försäkringar som bil-, hem-, liv- och reseförsäkringar samt banktjänster som lönekonton, sparkonton, lån och bolån. Dessutom erbjuder de investeringsprodukter och pensionsprodukter.
Uppdraget beräknas pågå under ett års tid, du kommer att ingå i ett försäkringsteam om 7 personer och agera som ledare för vissa arbetsuppgifter.
Du erbjuds
Hos oss får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk och professionell arbetsmiljö med högt engagemang och stark laganda. Rollen ger dig värdefull erfarenhet av att arbeta inom en kritisk verksamhet, och vi erbjuder stöd och möjligheter för din fortsatta utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar handläggning av framförallt inflyttar och utflyttar av kapital och tillhörande handläggning. I arbetsuppgifterna ingår registrera ärenden, besvara mejl och telefonsamtal som främst innebär att supportera Kundservice som behöver stöd i externa kundsamtal där dom inte kan svara på kundens detaljfrågor.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst fyra års erfarenhet från en liknande roll inom bank, försäkring eller annat administrativt arbete.
- Har erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalad tjänstepension
- Har flytande kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då detta krävs för arbetets utförande.
Det är meriterande om du har
- Kunskap inom kapitalflyttar och avtalspension är meriterande.
- Arbetat med Lumera tidigare och kapitalflyttar.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Teamplayer
- Noggrann
- Kommunikativ
- Självständig
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231