OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och
e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.
KitchenTime Group består av varumärkena KitchenTime, Confident Living, Kökets Favoriter och Makujakauppa. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group. I juni 2020 förvärvade företaget Kökets Favoriter samt Makujakauppa.
Om tjänsten
Vår kundservice består idag av 6 medarbetare och vi är placerade på kontoret i Uppsala. Vårt primära uppdrag är att hantera inkommande kundärenden både som första och andra linje samt administrera tillhörande backofficeuppgifter såsom; reklamationer, returer, obehandlade kundordar m.m.
Vi söker dig som har franska som ditt första eller andra språk och behärskar det i både tal och skrift.
Din erfarenhet av kundservicerelaterat arbete tror vi är ett par år.
Som kundserviceagent hos oss kommer du att ha kontakt med våra kunder både via e-post, chatt och telefon. Du svarar på frågor kring bl a leveranser, beställningar, fakturor och våra produkter. Du arbetar med som en del av vårt kundservice-team och rapporterar till vår kundservicechef. Du kommer även att ha regelbunden kontakt med personalen på vårt lager och med våra leverantörer för att kunna ge våra kunder rätt information och se till att rätt vara skickas ut i rätt tid till rätt kund. Ditt huvudfokus är att ge våra kunder bästa möjliga service med snabba och trevliga svar,
Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet av kundservice över e-post, chatt och telefon.
Mycket goda kunskaper i skriftlig samt muntlig kommunikation på franska och svenska.
Om dig
Du är kommunikativ, älskar att hjälpa andra människor och att ge service i världsklass.
Du är strukturerad, lösningsorienterad och ordningsam och bra på att lära dig nya saker. Som person är du passionerad och trivs när du får bidra med dina egna tankar och idéer som driver ditt arbete framåt i högt tempo. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar också att jobba i en miljö med mycket kontakt inte bara med kunder utan även med kollegor. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. Du är en person som inte fastnar i detaljer, är prestationsinriktad och tycker att utmaningar är spännande. När det är mycket att göra jobbar du istället mer effektivt istället för att bli stressad. Du har god förståelse för tekniska system och trivs med att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av hög förändringstakt och tvära kast. Det betyder att du har otroliga möjligheter att utvecklas i din yrkesroll i snabb takt, men ställer också stora krav på att du är villig att satsa hårt.
Tillträde och ansökan
Tjänstens omfattning heltid/deltid/timanställning.
Sista dag för ansökan: 2021-04-30
Rekryteringsprocess
Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via nedanstående ansökningsformulär. Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.
Upplysningar om tjänsten
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Ewa Lindqvist på ewa.lindqvist@kitchentime.com.
Rekryteringsprocess
Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via angivna ansökningsformulär.
Inför våra rekryteringsprocesser har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Erik Andrén
Caroline Friestedt