OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort engagemang för äldreomsorg och drivs av att göra skillnad? Vill du vara med och skapa den bästa äldreomsorgen för Skövde kommun? Då kanske det är dig vi söker, nu söker vi fritidsledare till vår träffpunktsverksamhet.
Som fritidsledare i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka verksamheten du jobbar i och må bra på jobbet. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som fritidsledare ingår att aktivt delta i arbetet på kommunens träffpunkter genom att delta i planering och utförande av aktiviteter samt bidra till den fortsatta utvecklingen av verksamheten.
Insatserna som utförs på kommunens sju olika träffpunkter är gruppaktiviteter i olika former. Hos oss är du en del av ett team.
Rollen innebär också att du arbetar självständigt och i grupp, och planerar din arbetsdag efter verksamhetens behov.
Arbetet är på heltid, måndag - fredag. Arbete på flera olika träffpunkter förekommer. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad fritidsledare, hälsopedagog eller har annan form av hälsoprofil eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att du har god datorvana är en förutsättning för att klara arbetet. Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, ett vänligt bemötande och lätt för att samtala med andra. Du har ett stort intresse för människor, är självständig och har förmågan att skapa goda relationer med såväl gäster som kollegor. Vidare är du pålitlig, flexibel, kreativ och trivs i en roll där du är ansiktet utåt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid anställning ska utdrag från Polisens belastningsregister (Blankett 442.9) uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ingela Norelius
0500-498746
Enhetschef Anita Jäderskog
0500-497991
Avdelningschef Jonas Engelbrektsson
0500-498000
Enhetschef Susanne Fläring
0500-498685
Enhetschef Carina Lindström
0500-498858
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
Enhetschef Annelie Johansson
0500-497390
Enhetschef Anneli Johansson
0500-49 73 90
Enhetschef Charlotte Södermark
0500-498414
Enhetschef Monica Olsson
0500-498685