Vi söker General Manager till Park Inn Hammarby Sjöstad

Arbetsbeskrivning

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Med närhet till både Stockholm city, vatten och natur i den trendiga, men lugna och trygga stadsdelen Hammarby Sjöstad är Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad ett idealiskt hotell för både fritids- och affärsresenärer. Hotellet är beläget precis vid Hammarbybacken, (Stockholms enda skidbacke) och ligger en kort promenad från Lumabryggan där du kan ta båten till Södermalm, Djurgården och Nybroviken i Stockholm city. Vi erbjuder 178 ljusa och rymliga rum i flera rumskategorier. Trådlöst internet, frukostbuffé samt tillgång till gym och bastu ingår alltid i priset när man bor hos oss. Missa inte heller att åka upp till vår 15:e våning för att njuta av en av Stockholms bästa utsikter. Det är lätt och smidigt att ta sig till hotellet oavsett om du åker kollektivt eller har egen bil. Med kollektivtrafiken tar du dig enkelt till Ericsson Globe och Tele2 Arena på mindre än 10 minuter och till Stockholm City på 20 minuter. Park Inn Hammarby ingår i Ligula Hospitality Group AB.



Brinner du för att skapa gästupplevelse utöver det vanliga? Besitter du en stor egen drivkraft? Kan du balansera genomförande och leverans av den övergripande planen med ett fokus på gästupplevelse och intäktsgenerering.

Kan du vårt hantverk med känsla för detaljer, stil & finess?

Du skall vara en erkänt duktig ledare med förmågan att prioritera i ett komplext arbete där en positiv gästupplevelse skall kombineras med kommersiell framgång.

Som General Manager för Park Inn Hammarby Sjöstad i Stockholm ingår du i ett team som brinner för att leverera service på högsta nivå, både för konferens- och hotellgäster men även på vår restaurang och bar.

I rollen som General Manager,

- Säkerställer du att hotellet fungerar korrekt och att alla delar av verksamheten hanteras samt att gästserviceupplevelsen levereras på högsta nivå

- Arbetar du proaktivt med alla viktiga intressenter för att optimera gästnöjdhet och har en positiv och lyhörd inställning till förfrågningar och problemlösning

- Utvecklar och implementera du strategier där viktiga mål identifieras, kommuniceras och levereras

- Arbetar med viktiga intressenter, hanterar teamet inom hotellet för att främja en kultur av vi, där tillväxt, utveckling och prestation är självklara delar,

- Äger du hotellbudgeten och prognos, affärs- samt försäljningsplanen, allt i syfte att säkerställa att alla delar av verksamheten är under kontroll. Du optimerar försäljning, resultat, affärsmöjligheter, produktivitet och upprätthåller effektiva arbetsrelationer med alla viktiga intressenter, medarbetare och affärspartners

- Granskar affärsaktiviteter, mål och bäst praxis, ger rekommendationer som kommer att driva finansiellt resultat och ge mervärde.

PROFIL

Vi söker dig som har erkänd erfarenhet av ledarskap i vår bransch och kan vårt hantverk. Som person är du trygg, social, kommunikativ och en förebild för dina medarbetare. Du leder ditt team med positiv anda och ett tryggt ledarskap samt tar tillvara hotellets alla möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gravis AB, Park Inn Hammarby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 2 februari 2023

Liknande jobb


25 november 2024

Platschef

Platschef

20 november 2024