Vi söker handläggare av förvaltningsärenden till Karlskrona, vikariat

Vi söker handläggare av förvaltningsärenden till Karlskrona, vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceinriktad och noggrann handläggare av förvaltningsärenden till gruppen Stöd/Service 2 i Karlskrona. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


Polisområde Blekinge Nordöstra Skåne består av ett områdeskansli, Utredningsjourssektion, Utredningssektion samt lokalpolisområdena Hässleholm, Karlshamn, Karlskrona och Kristianstad. Lokalpolisområde Karlskrona består av elva grupper varav sju BF/IGV-grupper, två grupper för stöd/service och två utredningsgrupper.


Nu söker vi en handläggare av förvaltningsärenden med placering i Karlskrona. Anställningen är ett vikariat t o m 2021-01-31.


ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handläggning av ärenden enligt lagen om tillsyn av hundar och katter, juridiska bedömningar samt administrera inkomna ärenden inom området
• Handlägga överklagande av beslut
• Göra efterforskningar och fastställande av ägarrättsförhållanden
• Samverkan med externa partners, som uppstallar djur tills djuret återlämnas till sin ägare eller har omplacerats.


I funktionen ingår även att vid behov tjänstgöra som passhandläggare i receptionen i Karlskrona. Utbildning i RES-systemet och en examination där du måste ha godkänt resultat kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieexamen
• minst ett års yrkeserfarenhet av handläggning i närtid
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god datorvana då handläggningen är digitaliserad
• B-körkort, manuell växel, då resor förekommer i funktionen.


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• juridiska kunskaper/erfarenhet av att söka i lagtext och att göra juridiska bedömningar
• erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
• kunskaper inom relevant lagstiftning.


Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är självgående och har förmåga att prioritera rätt saker.


Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Vikariat som handläggare
Arbetsort: Karlskrona
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare förvaltningsärenden, Stöd/Service 2, Lokalpolisområde Karlskrona


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet kontakta ansvarig HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se, 010-56 201 27.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024