OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
ARBETSUPPGIFTER
Lekebergs kommun söker två handläggare som kan arbeta över sommaren inom Individ- och familjeomsorgen för handläggning av ärenden. Det kan handla om ärenden inom barn/familj/vuxen/biståndshandläggning och ekonomiskt bistånd.
I rollen som handläggare kommer du att utreda, bedöma, fatta beslut samt göra uppföljningar, enligt SoL, LSS, LVU och LVM. Individ- och familjeomsorgen har en helhetssyn på både människa och verksamhet. Vi söker dig som har engagemang för socialt arbete och är öppen och nyfiken på förbättringsarbete med fokus på den enskildes behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• socionomutbildning, eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B-körkort och kan/får köra bil
• god datorvana.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Life Care och/eller Procapita. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av handläggning av ärenden. Kanske är du inte helt klar med din utbildning, men har gjort VFU som handläggare på ett socialkontor.
Som person visar du intresse och förståelse för de brukare/klienter du möter. Du arbetar för en god kommunikation och har ett gott bemötande.
Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du flexibel, kan fatta beslut, anpassar dig till ändrade förutsättningar och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med flertalet personer bör du ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För arbete med barn krävs registerkontroll.
Urval och intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.