OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Vi är Boråstapeter – marknadsledande tapetleverantör i Sverige
I över 100 år har vi på Boråstapeter levererat kvalitativa, moderna och vackra tapeter till företag och privatkunder som önskar försköna sina hem och lokaler. Det hela började med en tapetfabrik i designstaden Borås och idag tillhör vi den världsomfattande koncernen Embellence Group. Som en del av Boråstapeter har du en spännande och händelserik karriär framför dig!
Läs mer på www.borastapeter.com
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Head of Customer Relations som trivs med att både arbeta operativt som strategiskt.
Vi ser gärna att du har ett genuint intresse och ett starkt driv av att utveckla och stärka företagets affärer, en vilja att arbeta med ständiga förbättringar samt en naturlig fallenhet utav att motivera, engagera och coacha medarbetarna. Du rapporterar till vår Sales Director.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Att leda, utveckla och ansvara för Customer Relations.
• Operationellt arbete (ca 50 %).
• Kontinuerligt utveckla medarbetare, arbetssätt, rutiner och processer.
• Etablera och testa nya strategier för att utveckla kundservicen och optimera kundupplevelsen.
• Övergripande ansvar att avdelningen arbetar efter givna dedikerade arbetsuppgifter.
• Övergripande ansvar att optimera bemanningen och att samarbete och stöd fungerar mellan grupperna på avdelningen.
• Målsätta och följa upp medarbetarna av fastställda KPI:er och deras prestationer.
• Ansvar att genomföra medarbetarsamtal.
• Ansvar för att främja vikten av gott samarbete gentemot andra avdelningar.
• Aktivt verka för att medarbetarna och försäljningsavdelningarna samarbetar på bästa sätt och jobbar mot samma uppsatta övergripande försäljningsmål.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande tjänst samt gymnasial utbildning. Du har förmågan att skapa en aktiv och drivande kultur med engagerade och motiverade medarbetare. Det här jobbet passar dig som är lyhörd, kommunikativ och relationsskapande. Att du kan prioritera och arbeta strukturerat och framför allt självständigt är egenskaper som vi värdesätter högt.
För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare bör du ha en god kännedom om affärssystem samt god kunskap i Officepaketet.
Tjänsten är på heltid och tills vidare.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdag: 2021-10-20
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.