Vi söker HR-administratör på deltid

Vi söker HR-administratör på deltid

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och serviceinriktad person med stor passion för HR? För kunds räkning söker vi nu en engagerad HR-administratör som vill vara med och stötta teamet i administrativa processer kopplade till personalfrågor.
Uppdraget är ett konsultuppdrag som förväntas pågå under 6 månader med goda möjligheter till förlängning alternativt rekrytering hos kund.

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör arbetar du med den löpande administrationen på HR-avdelningen. Administrationen avser främst lön, förmåner, försäkringar, pensioner och arbetsmiljö. Som HR-administratör kommer du även vara HR-chefen behjälplig i administrativa ärenden som kan förekomma på avdelningen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR-administratör kommer dina främsta arbetsuppgifter innefatta:

• Att skriva anställningsavtal
• Att administrera samtliga personalförändringar
• Att vara kravställare mot lönekontoret
• Att vara kravställare mot försäkringsmäklare
• Att vara kravställare mot leverantörer och samarbetspartners
• Att administrera personalhandboken
• Att administrera förmånsportalen
• Att vara HR-chef behjälplig i ärenden så som vid lönerevision, lönekartläggning, SAM-arbete, facklig samverkan och arbetsrättsliga ärenden
• Att ansvara för arkivering av personuppgifter i personalakter


Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen som HR-administratör är du noggrann och strukturerad samt besitter en god kommunikativ förmåga. Du grundläggande kunskap inom HR-området och ett öga för detaljer.

Vidare har du:
• Avslutad gymnasieutbildning
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift, i såväl svenska som i engelska
• Mycket god administrativ förmåga
• En god samarbetsförmåga men även
• Kan arbeta självständigt
• Grundläggande kunskap i arbetsrätt och lön/förmåner


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2024
  • Ansök senast: 1 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024