Vi söker HR-ansvarig till Svedbergs!

Vi söker HR-ansvarig till Svedbergs!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Att över 75 procent av våra produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.

Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar vi tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I våra produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla våra produkter själva, hemma i Sverige nära kunderna, kan vi ta ansvar för att de håller högsta kvalitet. Dessutom mönsterskyddar vi dem, vilket garanterar deras unikitet.

Att skapa hållbar inredning som består år efter år är en självklarhet. Ett hållbart agerande är något som genomsyrar allt vårt arbete. Det handlar om allt från att värna mänskliga rättigheter och antikorruption till arbetsförhållanden och anställningsvillkor. Oavsett om det är i Sverige, Europa eller hos en leverantör i en annan världsdel.
Läs mer på www.svedbergs.se

Dina arbetsuppgifter
Med placering i Dalstorp söker vi nu en HR-ansvarig som vill vara med att utveckla strategier och implementera policys och processer för motiverade, drivna och initiativtagande medarbetare. Du stöttar chefer i personalärenden, och ansvarar för framtida fackliga förhandlingar samt arbetar med att förankra bolagets värdegrund.

Tjänsten innebär;
- Att hitta medarbetares och företagets potential till att bli en eftertraktad arbetsgivare hos utvalda målgrupper.
- Utveckla och skapa en arbetsplats där alla trivs och där vi har ett samarbetsklimat som möjliggör att vi når våra gemensamma mål.
- Rekrytering med alla moment i rekryteringsprocessen, från kravprofil och annonsering till intervjuer och referenstagning.
- Relationer med rekryteringsbyråer och bemanningsföretag.
- Introduktionsprogram för nyanställda.
- Utforma effektiva processer, verktyg och metoder, bland annat genom digitalisering av HR-stöd och personalhandböcker.
- Kompetensutveckling och planering av utbildningsinsatser för medarbetare.
- Skapa helhetsöversikt av allt som rör medarbetare, t ex semesterplanering, försäkringar och kompetenssäkring.
- Arbetsrätt och Fackliga förhandlingar
- Säkerställa att bolaget agerar arbetsrättsligt korrekt.
- Huvudansvar för systematiska arbetsmiljöarbetet.
- Ansvarig för lön och löneadministration.
- Lönerevision och lönekartläggning.
- Bidra till att bolaget når uppsatta mål avseende ekonomi, kvalitet och kvantitet.

Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Dalstorp och du rapporterar direkt till CFO.

Din profil
Du har minst 5 års erfarenhet som ansvarig på en HR-avdelning, helst inom tillverkande verksamhet, samt en utbildning inom personal- och arbetsmiljö, personalvetarprogrammet, kandidatexamen inom Human Resources Management på högskola/universitet, eller motsvarande.

Tjänsten kräver en bred erfarenhet inom HR-området samt att man har arbetat med rekrytering och chefsstöd. Du bör ha en god förståelse för affärsdrivna verksamheter och en skicklig förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete med gott resultat.

Vi ser gärna att du kan arbeta helt självgående samt ta hand om och driva ovan nämnda aktiviteter inom ramen för tilldelad budget.
Vi hoppas att du är resultat och utvecklingsinriktad, och har förmågan att initiera, driva och slutföra projekt i en verksamhet som hela tiden utvecklas för att gå i fronten i branschen.
Du är bra på att hantera olika personligheter och situationer, har integritet och vågar sätta gränser.
Du har en förmåga att coacha och inspirera medarbetare och chefer till att vara förebilder i en organisation som kännetecknas av transparens och förtroende.
Du är genuint intresserad av att förstå hela bolaget, dess affärer och personal.

Du är en van användare av MS Office (Word, Excel, Powerpoint och Outlook), HR-system och personlighetstester, och besitter även goda kunskaper inom sociala medier såsom LinkedIn, Facebook och Instagram.
Mycket goda kunskaper i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Vi erbjuder en stimulerande tjänst på ett innovativt och marknadsledande företag i Norden inom badrumsinredning.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co. Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag: 2021-01-10.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024