Vi söker hyresadministratör!

Arbetsbeskrivning

Är du en hyresadministratör med arbetslivserfarenhet och som är van vid självständigt arbete inom området? 
Trivs du med att arbeta i en organisation under ständig utveckling, brinner för ditt jobb och visar ett stort engagemang och affärsmässighet i det du tar dig för? 
Perfekt, då är du den vi söker!
Som hyresadministratör hos oss tillhör du administrativa enheten och rapporterar till chefen för den administrativa enheten. 

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att vara ett stöd för företagets verksamhet gällande hyresadministration. I arbetsuppgifterna ingår att hantera hyresaviseringar och redovisa inbetalningar av hyror i Vitec Hyra samt att göra avstämningar av dessa i den ekonomiska redovisningen. Du tillser att fastighetssystemet är uppdaterat med rätt information gällande hyresavtalen. Arbetsuppgifterna består även att ta fram statistik och annat underlag till olika rapporter. Din tyngdpunkt ligger på hyresadministration men din roll kan vid behov innebära andra arbetsuppgifter inom ekonomifunktionen.

Din bakgrund
Vi tror att du har en relevant gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, dvs att hantera hyresadministration av bostäder och lokaler med tillhörande fakturering samt processer kopplat till detta. Du känner dig trygg och självständig i dina arbetsuppgifter och du har god vana från större fastighets- och ekonomisystem, gärna Vitec.   Om du arbetat med hyressättningssystem/hyresfördelningssystem är det meriterande. 

Din profil
Du är en person som är noggrann och ansvarstagande. Du har förmågan att självständigt lösa problem samt planera och hantera dina arbetsuppgifter. Du har även lätt för att samarbeta med andra och på ett prestigelöst och serviceinriktat sätt utgör ett professionellt stöd till den övriga organisationen på avdelnings- och företagsnivå. Du trivs i en arbetsmässig vardag med regelbundet återkommande arbetsuppgifter, men har även en god anpassningsförmåga och kan hantera oväntade situationer med ett bevarat lugn och fokus. Du har en god självkännedom genom att vara medveten om dina styrkor respektive svagheter och du är en god kollega.  

Ansökan och rekryteringsprocessen
Din ansökan vill vi ha senast den 15 september 2023. Löpande urval kan komma att ske så vänta inte med din ansökan. Vi tar enbart emot ansökningar via länken här i annonsen. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Anders Sjöberg, administrativ chef, anders.sjoberg@nykopingshem.se 

 

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, pernilla.josefsson@nykopingshem.se 

 

Facklig kontaktperson för Vision är Anne-Marie Ohlsson-Johansson, anne-marie.ohlsson@nykopingshem.se

 

Välkommen med din ansökan redan idag!

 




I snart 75 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att förvalta, bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 75 år till. Minst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköpingshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024