OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Informationsenheten i Haninge kommun har till uppgift att utveckla och samordna kommunens kommunikation internt och externt samt stödja kommunens förvaltningar och ledning i kommunikationsfrågor. Enheten ansvarar för den övergripande kommunikationen. Arbetsuppgifter: Du ingår i ett litet team av informatörer och webbredaktör och du kommer att arbeta på såväl strategisk som operativ nivå. Dina arbetsuppgifter omfattar såväl extern som intern kommunikation. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att: - planera, utföra och följa upp kommunikationsinsatser internt och externt - producera tidning, trycksaker, webbsidor m m - medverka i utveckling och funktionalitet av webbplatsen och intranätet - projektledning vid marknadsföringsprojekt och mässarrangemang Din roll blir också att ersätta informationschefen vid hennes ledigheter. Kvalifikationer: Förutom en akademisk kommunikationsutbildning och en god stilistisk förmåga ska du ha goda kunskaper och erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt av större webbplatser och intranät. Du ska ha arbetat med strategiskt kommunikationsarbete och det är en fördel att du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation. Du ska ha goda datorkunskaper och kunna använda såväl program för webbproduktion som en informatörs generella arbetsverktyg. Stor vikt kommer att läggas vid att du: - har god förmåga att arbeta effektivt och göra självständiga prioriteringar under tidspress - är ansvarskännande och kan leverera i rätt tid - har god samarbetsförmåga och lyhördhet - är serviceinriktad samt har förmåga att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter