OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utökar vårt nätverk i Skåne och letar efter dig som vill jobba som inköpare!
Nu breddar vi på TNG vårt konsultnätverk i Skåne. Detta är en annons för kommande uppdrag och vi letar efter dig som vill jobba som Inköpare. I rollen som Inköpare får du en varierad vardag. Du får bland annat ansvara för ett optimerat materialinflöde och hantera inköp av produktionsmaterial. Och självklart ges du möjligheten att utvecklas! Som konsult hos oss på TNG kan du välja en karriär utifrån vad som passar dig bäst. Välj mellan längre och kortare uppdrag, och hitta det (eller dem) företag du tycker verkar intressanta! Vi ser fram emot din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. För det är du som träffar våra uppdragsgivare och löser deras problem, varje dag.
Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Hos oss kommer du:
• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG Tech-konsulter. Här möter du kollegor inom Engineering, Production och Supply Chain Management. På våra återkommande träffar får ni möjlighet att utbyta erfarenheter och ta del av lärdomar från den interima konsultrollen.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som Inköpare kommer du att stöta på varierade arbetsuppgifter, men dina dagliga uppgifter kan vara att:
• Ansvara för ett antal leverantörer.
• Ansvara för uppföljning av brister.
• Genomföra enklare förhandlingar utifrån givna inköpsprocesser och rutiner.
• Arbeta proaktivt för att förebygga leveransavvikelser och materialbrister.
• Hantera beställningar/avrop till leverantörer baserat på orderförslag i systemet.
• Sköta den dagliga kontakten med leverantörer och kunder gällande leveranser.
• Vara kravställare gentemot leverantörer gällande leveranser och behovsprognos av material.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Det här är en proaktiv annons för kommande uppdrag i Skåne. Efter att du har skickat in din ansökan finns du med i TNG:s nätverk.
Då detta är ett bemanningsuppdrag kommer du att bli anställd av oss på TNG för att sedan bli uthyrd till någon av våra kunder i Skåne. Men! Det finns ofta goda chanser till förlängning av uppdraget, eller så finns möjligheten att du blir direktanställd av den kund du arbetat hos under uppdraget.
VEM ÄR DU?
För att du ska trivas i rollen som Inköpare ser vi gärna att du har förmågan att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter och med god kvalitet driva dessa framåt. Du har en god kommunikativ förmåga som du med fördel har nytta av när du kommunicerar både med interna och externa kontaktytor. Du trivs med att samarbeta med andra.
Kanske har du tidigare erfarenhet från just inköp, logistik eller andra liknande arbetsområden? Kanske har du studerat industriell ekonomi?
Då du kommer att kommunicera med både nationella och internationella leverantörer krävs det att du har goda kunskaper i både svenska och i engelska. Du har även goda kunskaper i Office-paketet och har lätt för att arbeta i olika system.
INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Därför söker du jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens.I steg 2 och 3 kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och sen en digital intervju med intervjuroboten Tengai. Tengai är den första AI-roboten i sitt slag och en svensk uppfinning framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering. Under anställningsintervjun ställer Tengai samma kompetensbaserade frågor till alla sökande samtidigt som hon nickar och ler, följer dina rörelser, skapar dialog och lyssnar uppmärksamt på dina svar. Allt utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ger hon en opartiskt och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sen kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi mer om när det är dags för din intervju!Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07