Vi söker inköpare till Västerås

Arbetsbeskrivning

Mantena är en av de största leverantörerna av underhållstjänster till tåg i Norden. Mantena tillhandahåller moderna tjänster anpassade till den nya järnvägssektorn samtidigt som vi fortstätter en lång tradition inom järnvägsverksamheten. Vår kompetens omfattar allt från de största och tyngsta loken till de minsta och mest avancerade komponenterna inom tåg. Mantenas huvudkontor ligger vid Oslo Centralstation, med underhållsverkstäder spridda över flera platser i Norge och Sverige. 

Med fokus på hållbarhet, innovation och effektivitet arbetar vi varje dag för att utöka vårt utbud av tjänster och öka tågens punktlighet och livstid.



Mantena levererar moderna underhållstjänster för den nya järnvägssektorn. Mantena underhåller och reparerar järnvägsfordon, komponenter och rälsburna anläggningsmaskiner åt ett antal järnvägsföretag. I Sverige finns vi i Mälardalen och Hässleholm, här underhåller vi olika tågtyper i nära samarbete med våra kunder.

Som inköpare hos oss kommer du bland annat ha ett nära samarbete med vår kund SJ. Du kommer att arbeta med lagerstyrning och prognoser och arbetet innebär många kontakter, både externt och internt. Vidare hanterar du beställningar till vårt lager, bevakar leveranser och följer upp leveransbesked och leveransavvikelser.  

Arbetsuppgifter
Du arbetar tillsammans med samtliga våra produktionsenheter gällande inköp och är delaktig i optimeringsprojekt inom området. Tillsammans med våra leverantörer
kommer du att driva olika utvecklingsarbeten för ökad effektivitet inom olika
områden, till exempel leveranssäkerhet, materialflöden, kostnadsbesparingar och
olika logistiklösningar. I din roll ingår även att upprätta kort- och
långsiktiga planer för inköp, samt medverka vid och leda upphandlingar. Du
kommer också att stötta våra olika produktionsenheter i frågor som rör inköp
och logistik, samt medverka i olika projekt som rör inköp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du skall ha några års arbetslivserfarenhet från arbete inom inköpsområdet, du får gärna ha teknisk kompetens inom inköpsområdet. Goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är affärsmässig och initiativrik. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och att du tycker om att jobba självständigt såväl som i team med övriga inköpare i koncernen. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör med hög servicenivå, detta då du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt.

Vi erbjuder
Mantena kännetecknas av begåvade, engagerade medarbetare som arbetar varje dag för att se till att allt går som på räls förr de resande – bokstavligen. Vi strävar efter att vara en attraktiv och trivsam arbetsplats med kunden i fokus. Vi jobbar med ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten och individen, på så sätt att vi ska fortsätta att vara Nordens mest nytänkande totalleverantör av underhållstjänster. Vi lever efter våra värderingar förtroende, effektivitet och innovation. 

Urvalet kommer att ske under vecka 31, intervjuer är tänkta att genomföras vecka 32.

Vi törs utlova ett stimulerande och utvecklande jobb i en av Sveriges största tågdepåer. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Elisabet Granström, HR-Chef, 070-2008769

Arbetsplats
Kölgatan 4

724 65 Västerås

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mantena Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Postadress

Kölgatan 4
Västerås, 72465

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024