OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av försäljning och drivs av att skapa bra affärer baserat på kundernas behov? Har du goda kunskaper inom säljprocesser och vill jobba tillsammans med ett härligt gäng? Då är denna tjänst för dig!
Om Dina Försäkringar
Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia.
Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För tredje året i rad har vi branschens nöjdaste kunder i flera kategorier enligt Svenskt Kvalitetsindex och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet.
Dina Försäkringar Mitt har kontor i Västerås och Bollnäs. För att fortsätta ta hand om våra kunder på bästa sätt behöver vi nu förstärka upp vårt team i Västerås med två innesäljare som har ett brinnande intresse för att tillgodose kundens behov av försäkringar på absolut bästa sätt.
Om rollen
I rollen som innesäljare arbetar du med service och försäljning mot företag- och lantbrukskunder. Du kommer huvudsakligen arbeta med inkommande samtal där du tar hand om både befintliga och nya potentiella kunder i syfte att utvärdera deras behov, hjälpa till med ändringar i befintliga försäkringar och rekommendera rätt försäkringslösningar.
I rollen kommer du även hantera utringande samtal där du merparten av tiden ger råd och behovsanpassar försäljningen som du kommer driva.
På kontoret i Västerås kommer du tillhöra en grupp av 16 säljare som hela tiden vill utvecklas av varandra. Därför ingår det i rollen också ett naturligt utbyte av kunskaper och erfarenheter.
Din profil
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för att hjälpa våra kunder. Du har utpräglat affärstänk och sätter alltid kundens behov först. Du är ansvarstagande, målinriktad och driven. Vidare ser vi gärna att du är en lagspelare som kan vara med och bidra till dina kollegors utveckling. Du bidrar också med positiv energi i gruppen och har lätt för att samarbeta.
Du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med kundanpassad försäljning där du skapat en god förståelse för säljprocesser och att bygga långsiktiga kundrelationer.
Sist med inte minst vill vi att du i alla situationer ska tänka och agera efter bolagets värdegrund; Nytänkande, Nära och Engagerad.
Krav för tjänsten
- Du har några års erfarenhet av att arbeta med kundservice och försäljning över telefon.
- Du har erfarenhet av att arbeta mot din egna budget och uppsatta mål.
- Du har god erfarenhet av digitala hjälpmedel (gärna Salesforce).
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- God datorvana
Meriterande
- Tidigare erfarenhet inom lantbruk- och försäkringsbranschen
- Erfarenhet av att driva företag
Kontakt
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Engquist, Säljchef Lantbruk & Företag, via mejl annika.engquist@dina.se eller på telefon 076-119 12 06. Facklig representant från Forena är Anders Nilsson, telefon 070-699 28 33.
Välkommen med din ansökan
Eftersom vi jobbar med ett löpande urval får du gärna skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 26 februari. Använd ansökningsknappen här nedan. Vi uppmuntrar och ser gärna sökanden som bidrar till en mångfald inom vår organisation.