OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILKA ÄR VI?
Axis uppfann världens första nätverkskamera 1996. Vi har allt sedan dess varit innovatörer inom videoövervakning och intelligenta säkerhetslösningar och levererat en rad banbrytande produkter. Vi ser nu fram emot att bana väg för många fler! Vi ger miljontals människor över hela världen ökad säkerhet och bidrar till att uppfylla det växande behovet av en smartare och säkrare värld.
Just nu söker vi en 'IT Helpdesk tekniker med fokus på Windows' till vårt huvudkontor i Lund
VAD KOMMER DU ATT ARBETA MED?
Axis är ett växande företag med över 3600 anställda runt om i världen och våra IT-system är viktiga verktyg när vi skalar vårt bolag. På IT Helpdesk levererar vi intern IT support med hög kvalitet och kunskap kring våra tjänster och system. Du kommer att ingå i ett prestigelöst team, som består av öppna och härliga människor som brinner för IT och service.
Du kommer bland annat att jobba med:
* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite och besökare
* Installation, konfiguration och leverans av datorer
* Felsökning och problemlösning
* Administration i katalogtjänster (AD)
* Hantera inköp kring datorer och kringutrustning
* Skapa och underhålla dokumentation
Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.
VEM LETAR VI EFTER?
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet samt en utbildningsbakgrund inom Windows eller motsvarande arbetserfarenhet. Vi vill att du ska veta vad gott bemötande är och att du i vårt gäng, också är en glad, social, positiv själ som såklart är bra på att planera, samarbeta och prioritera. Du inspireras av att använda teknik för att lösa problem. Du är en person som tycker om att utmana dig själv och prova nya saker. Du har en positiv attityd (säger "ja" först och frågar därefter om förutsättningarna) och vill gärna hjälpa dina kollegor precis som du själv kan be om hjälp när det behövs. För rollen krävs god svenska och engelska i tal och skrift och erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande.
Vi tror att du har:
* Kunskap om Windows
* Kunskap kring AD, Microsoft SCCM
* Erfarenhet från ärendehanteringssystem
* Kunskap och förståelse för TCP/IP
* Erfarenhet från att arbeta i Active Directory
* Grundläggande Mac och Windows kunskap
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* Strukturerad och organiserad
HUR ÄR DET ATT ARBETA PÅ AXIS?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar.
Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.
ANSÖK NU!
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Persson på 046 272 1328.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Görtz
+46 46 272 1800
Pontus Bergendahl
+46 46 272 1800
Fredrik Hertzberg
+46 46 272 1800
Kerstin Nirvald
+46 46 272 1800
Karin Bovin
+46 46 272 1800
Mats Thulin
+46 46 272 1800
Stefan Carlsson
+46 46 272 1800
Anna Jeppsson
+46 46 272 1800
Danilo Chinchilla Sosa
+46 46 272 1800
Stefan Nilsson
+46 46 272 1800