Vi söker IT-Supporttekniker till en myndighet i Stockholm!

Vi söker IT-Supporttekniker till en myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Ort: Centrala Stockholm (med viss möjlighet till distansarbete)
Start: Snarast, senast 2025-01-02
Omfattning: 30-40 timmar per vecka, varierande arbetstider inom ramen för servicedeskens öppettider (07:00-17:00, måndag till fredag)

Om tjänsten
Vi söker nu två engagerade och serviceinriktade konsulter för konsultuppdrag som IT-supporttekniker på en myndighet i Stockholm. Uppdraget är förlagt till en myndighet i centrala Stockholm och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att vara en viktig del av en IT-supportenhet som hanterar IT-relaterade ärenden för användare i en Microsoft-baserad IT-miljö.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Hantering av 1st line IT-supportärenden, såsom tjänsteförfrågningar, incidenter och felsökning.
• Stöd och hjälp med användarnära utrustning, som skrivare, telefoner, kameror och ljudenheter.
• Hantering av användarkonton, behörigheter och andra administrativa uppgifter som till exempel beställningar, kontoskapande och avslut.
• Support inom MS Office (inklusive SharePoint, Skype/Teams, Outlook) och andra applikationer.
• Hantering av infrastrukturproblem, övervakning och eskalering av mer komplexa problem.
• Användning av ett ärendehanteringssystem för att registrera och eskalera ärenden vid behov.

Vem är du?
För detta uppdrag söker vi dig som har:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Utöver detta ska du ha erfarenhet och kompetens inom:

• Windows klienter
• Office inklusive Skype, Teams, Exchange/Outlook och Sharepoint
• Jira Servicedesk eller liknande ärendehanteringssystem
• Skrivare
• Mobiltelefoner
• Active Directory
• Citrix användarmiljö.
Det är även högst meriterande om du har:

• Kunskap om Windows servermiljö
• Har haft liknande uppdrag inom myndighet eller större organisationer.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du trivs med att ge stöd till användare och kan hantera olika typer av IT-problem med professionalism och effektivitet.

Passar detta in på dig? Välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Välkommen till vår värld av möjligheter. Vi är en del av en börsnoterad koncern med resurser som stödjer din framgång. Vår kultur präglas av Passion and Execution, där vår inre glöd och handlingskraft driver oss framåt. Vi utmanar hela tiden oss själva, delar kunskap och värnar om varandra och våra kunder. Vi tror på att bygga varma relationer, främja en positiv teamkänsla och att stötta varandra genom både framgångar och motgångar. Hos oss får du möjligheten att växa – en plats där passion och resultat går hand i hand. A world where people matter – powerd by tech.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2024
  • Ansök senast: 11 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024