OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om AMBLIN
Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare. Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi är ett ledande konsultföretag inom ekonomisk förvaltning samt konsultationer gentemot fastighetsbranschen, där flertalet av våra kunder är börsnoterade företag eller stora internationella fastighetsfonder. Vi har samarbeten med alla större revisionsbolag och skattebyråer i Sverige.
Varje år anställer vi nyexaminerade studenter för att hos oss erbjuda en utvecklingsresa inom redovisning.
AMBLIN är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete.
Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.
Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se
Är du en person som älskar siffror, är nyfiken och vill utvecklas i din yrkesroll mot en karriär inom ekonomi– sök då tjänsten hos oss.
Om AMBLIN
Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare. Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi är ett ledande konsultföretag inom ekonomisk förvaltning samt konsultationer gentemot fastighetsbranschen, där flertalet av våra kunder är börsnoterade företag eller stora internationella fastighetsfonder. Vi har samarbeten med alla större revisionsbolag och skattebyråer i Sverige.
Varje år anställer vi nyexaminerade studenter för att hos oss, erbjuda en utvecklingsresa inom redovisning.
AMBLIN är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten, som ska tillsättas den 1 november, är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete.
Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.
Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se
Arbetsbeskrivning
Ditt nya arbete inleds med upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer för våra kunder inom ekonomisk förvaltning samt för börsnoterade fastighetskoncerner. Du kommer läras upp inom Amblins metodik för upprättande av inkomstdeklaration och årsredovisningar (inkl. kassaflödesanalys) och får genomgång i de system Amblin använder. Vi varvar praktiska genomgångar med teoretiska utbildningar om exempelvis de olika regelverken (K2, K3, RFR 2).
• Allt eftersom arbetet med årsredovisningar och inkomstdeklarationer avtar kommer du att börja arbeta som konsult i teamen inom våra ekonomiska förvaltningsuppdrag.
• Arbetet består av flera olika delar som löpande bokföring, bokslut och avstämningar, administration för dina bolag, kontakt med kunder och revisorer, etc.
• Du kommer ansvara för flertalet uppgifter inklusive redovisningen för flera bolag i dina team samt tillsammans med övriga medlemmar bidra till att hela teamet levererar med kvalité.
För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter att växa inom företaget och lära dig mer om ekonomisk förvaltning samt konsultationer. Visar du på ett intresse och förmåga inom ledarskap får du snabbt möjligheten att utvecklas som ledare och vara teamansvarig för juniora kollegor för olika projekt. På sikt kan du utvecklas till att bli en senior redovisningskonsult med exempelvis komplicerade redovisningsfrågor och fastighetstransaktioner.
Kvalifikationer
• Vi söker dig som i grunden har en eftergymnasial ekonomutbildning och som vill utvecklas i ett växande företag. Du får gärna vara nyutexaminerad Civilekonom eller motsvarande.
• Vi värdesätter tidigare erfarenheter, vare sig det är från arbetslivet eller andra åtaganden.
• Vi ser gärna att du har ett intresse eller grundläggande kunskaper i Excel och Word.
• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på både engelska och svenska.
•
Känner du igen dig i ovanstående kriterier – skicka in din ansökan till oss!
Välkommen med din ansökan med ett personligt brev och CV senast den 11 augusti.
Urval kommer att ske under vecka 33, då vi som kontaktpersoner är åter från semester.
Kontaktpersoner:
Fredrik Cederberg, förvaltningschef och partner fredrik.cederberg@amblin.se
Heléne Kindström, HR-chef helene.kindstrom@amblin.se