OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Setterwalls Advokatbyrå är en av Sveriges ledande affärsjuridiska fullservicebyråer med ett väl upparbetat internationellt nätverk. Vi är ca 260 medarbetare, varav 190 jurister. Alla med ett gemensamt fokus – att våra klienters affärer ska bli mer framgångsrika.
Till dig som är proaktiv, nyfiken och har ett sinne för service vill vi ge en möjlighet till fortsatt karriär som assistent hos Setterwalls i Göteborg. Hos oss blir du en del av ett team bestående av såväl jurister som administrativ personal som har en stark gemenskap och en vilja att hela tiden utvecklas i en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö där du blir en i teamet från dag ett.
Du kommer att vara ett värdefullt stöd till våra jurister inom verksamhetsgruppen Transaktion vilka är verksamma inom områdena bolagsrätt, aktiemarknadsrätt, M&A och skatt.
Arbetsfältet är brett och ger plats för stort eget ansvar och en möjlighet att engagera sig i många spännande utmaningar och projekt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är jävskontroller, registrering av nya ärenden och klienter, upprättande av utkast på avtal, mail- och brevkorrespondens, pitch-, anbuds- och utbildningsmaterial, korrekturläsning, kontakt med klienter och myndigheter, översättningar, resebokningar, kalenderhantering samt dokumenthantering. Inom Transaktionsgruppen förekommer även arbetsuppgifter så som köp och sammanställning utav lagerbolag, behjälplig med due diligence (DD) samt assistera vid tillträden.
Du kommer att jobba nära dina kollegor i assistentgruppen och du kommer att erhålla många kontaktytor gentemot vår organisation. Väljer du oss, kommer vi att satsa helhjärtat på dig.
I rollen krävs att du har ett sinne för service och är ansvarskännande. Du tycker om att skapa ordning och struktur och förstår vikten av att leverera hög kvalitet i allt du gör. Vi värdesätter din noggrannhet och integritet eftersom du kommer att hantera information som kräver sekretess. Vi är en arbetsplats som värderar social samvaro, därför ser vi gärna att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös, lyhörd och trivs i en aktiv arbetsmiljö med stundtals högt arbetstempo.
Du har en administrativ bakgrund och kanske några års erfarenhet i en liknande roll på advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet. Du arbetar med Office-paketet helt obehindrat och mot bakgrund av vår internationella inriktning är goda kunskaper i engelska en förutsättning för att lyckas i rollen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning.
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan. Vi hanterar ansökningar och kallar till intervjuer löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!