OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som medarbetare på lagret kommer du att tillsammans med övrig personal inom gruppen att ansvara för förrådshållning av reservdelar, förnödenheter och förbrukningsartiklar. I arbetet ingår hantering av inkommande och avgående gods, transaktionsregistrering i affärssystem LN, samt inventering av förrådsmateriel mm. Tillsammans med dina arbetskollegor utför du arbetssysslor som kan innebära allt från packning, sortering, truckkörning etc. Du är även föreståndare brandfarliga varor och avfallsansvarig. Du kommer även hantera reningsverk och tvättanläggning samt enklare vaktmästerisysslor.
Vad vi söker:
Vi söker dig med rätt inställning till att arbeta och viljan att göra ett bra jobb med bra engagemang. Du har minst 1-2 års erfarenhet från lagerarbete och eller fordon/lastbilsbranschen och förväntas vara en serviceinriktad, flexibel person. Ordning och reda är en av dina styrkor och du strävar hela tiden efter att förbättra och optimera gruppens arbete. Fungera som en central länk mellan lager och verkstad. Prioritera att ha tillgång till rätt reservdelar för att upprätthålla hög servicegrad. Granska lager- och lagervärden samt genomföra inventering. Övervaka varuflöden för att bibehålla korta ledtider. Kontakt med inköp och material planerare för att driva på vilket material som är viktigt att få hem på lagret. Främja en positiv arbetsmiljö genom att bidra till god stämning och samarbete. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar och förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Du kommer bland annat att jobba med:
- Vara operativt verksam i produktionen dagligen.
- Förbereda planerat underhåll genom att säkerställa materialåtkomst.
- Utföra inventering löpande för att säkerställa rätt lagersaldon.
- Leda utredningar som behövs för att lokalisera saldoavvikelser via Synergi.
- Rapportera saknat material eller driftstörningar enligt gällande rutin.
- Ansvarig för att ordning och reda enligt 5S efterlevs inom området.
- Ansvara för att utföra egenkontroll på utfört arbete.
- Mottagningskontroll av externt/internt gods t ex antal, okulär besiktning, mått, färgkulör, ytans utseende och skador.
- Lagerlägga artiklar på förutbestämda lagerplatser och lagerlägga nytt material på förråd i affärssystemet LN och ombyggnation av förråd.
- Vid felaktigheter på artiklar ska planeringen kontaktas.
- Kemikaliehanteringen, Chemweb.
- Planera vintersäsongen tillsammans med planerare så rätt utökat material finns på plats.
- Bilansvarig / truckansvarig.
- Bistå Materialstyrningen med förslag på nya styrparametrar för eget servicelager.
- Delta på materialbristmöten och hålla bristlistorna i Sharepoint aktuella.
Utbildning
Allmän gymnasiekompetens (2-årig). Mycket god datorvana och erfarenhet av LN ser vi som ett plus. Du har goda kunskaper i svenska, behärskar språket flytande i tal och skrift. B-körkort och truckkort/hjullastarkort.
Mer om tjänsten
Tjänsten kan innebära både dagtid och skiftarbete.
Låter det här intressant?
Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Underhållschef Marina Stagård, mob: 070-643 77 89.
Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Senast den 21 februari 2024 vill vi ha din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Lär känna Euromaint Rail - din framtida arbetsgivare
Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för alla typer av spårburna fordon såsom passagerartåg, spårvagnar, godsvagnar samt lok och arbetsmaskiner. Euromaint har en omsättning på 1,7 miljarder SEK och cirka 1000 medarbetare (2022). Euromaint ägs sedan 2019 av den spanska koncernen CAF.
Läs mer på www.euromaint.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel
Pia Reidel