OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
REMONDIS är ett återvinningsföretag och en komplett partner till företag, privatpersoner och offentliga organisationer. Vi erbjuder en effektiv och hållbar hantering av våra kunders restprodukter och smarta lösningar för avfallshantering.
Företaget ägs av REMONDIS International GmbH och är en del av REMONDIS-koncernen, ett av världens största återvinnings- och industriserviceföretag med verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien.
REMONDIS svenska verksamhet är uppdelad i fyra regioner och utgår från anläggningar i Stockholm, Östhammar, Borås, Jönköping, Skaraborg och Orust. Totalt är REMONDIS ca 150 anställda och företagets omsättning år 2020 uppgick till ca 200 MSEK. Företagets säte och huvudkontor är beläget i Borås. Läs mer på www.remondis.se
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Key Account Manager Sverige har du ett kommersiellt strategiskt ansvar. Du kommer skapa och vidareutveckla långsiktiga relationer och affärer med utvalda nyckelkunder på nationell nivå.
Tjänsten innebär att du ansvarar för hela processen, från första kontakten till implementering av avtalet samt uppföljning genom att utveckla effektiva, hållbara och kundanpassade återvinningslösningar till nya och befintliga kunder. Du kommer arbeta nära VD och Regionchefer (rapporterar till VD).
Positionen innebär resande i Sverige och du har ditt kontor på REMONDIS HK.
Din profil
Vi söker dig som är relationskapande och affärsinriktad med en Masterexamen inom ekonomi och/eller teknik. Du har god administrativ vana (IT/systemvana, Officepaketet, Excel) samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Du trivs i mötet med människor, är lyhörd, kommunikativ och förtroendeingivande samt har förmågan att skapa goda relationer, hitta och identifiera affärsmöjligheter. Personliga egenskaper som vi värdesätter är en stark vilja och ett högt eget driv att utveckla samarbeten och partnerskap med kunder på ett proaktivt sätt. Arbetet ställer krav på prestigelöshet, affärsmannaskap och flexibilitet samtidigt som det är viktigt att du trivs att arbeta i team, likväl som självständigt, ta ansvar och fatta beslut.
Vad erbjuder vi?
REMONDIS är en internationell koncern som kan erbjuda stora personliga utvecklingsmöjligheter!
Vår värdegrund – Öppenhet, Delaktighet och Hållbarhet är en stor del i vårt dagliga arbete. Där vi värdesätter engagemang, trygghet, ansvar och att ha kul på jobbet. Vi är fortsatt under en expansiv fas i bolaget och utvecklas. Vi arbetar idag tillsammans med Great Place to Work med visionen om att bli en av Sveriges bästa arbetsgivare. Här blir du en del av ett bolag med genuint intresse i våra medarbetare och kunder, där vi tillsammans arbetare mot samma mål.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2021-04-29
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.