OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning, ledarskap, och framgång genom professionalism?
Altrans kontor i Karlstad är ett framgångsrikt och växande kontor. Vi bygger vår affär på kompetenta medarbetare och levererar alltid våra åtaganden med hög kvalitet. Vi är mycket noga med att bygga vidare med våra fantastiska medarbetare – vi gör den här resan tillsammans.
Vår övergripande affärsplan bygger på att utnyttja Altrans internationella spännvidd och ingenjörsanda; en styrka när vi bygger det "lilla kontoret", där alla har en tydlig plats. Detta betyder att vi i Karlstad till stor del bygger på ingenjörsuppdrag åt kunder i andra regioner, så som Göteborg, Stockholm och utomlands, i kombination med en stark bas av lokala industri- och myndighets-kunder.
Majoriteten av våra åtaganden sker lokalt, även för de kunder som finns på annan plats. Detta innebär att vi kan nyttja vår personal bättre, både i tekniska uppdrag och för sociala aktiviteter. Vi träffas ofta för att ha kul och bygga teamkänsla och alla deltar med glädje i detta.
Your role
Oavsett lokal tjänst eller globalt projekt, kommer kommunikationen att gå genom dig som Team Manager till våra kunder och medarbetare. Som Team Manager på Altran vet du vad som ska levereras. Vanliga arbetsuppgifter i rollen är bland annat:
Leda och utveckla personal
Strukturera och följa upp den operativa verksamheten tillsammans med de andra cheferna på orten
Förvalta och utveckla befintliga uppdrag
Attrahera och rekrytera nya medarbetare
Ansvar för försäljning, inklusive Profit & Loss, och för beläggning av dina resurser.
Delta i allehanda uppgifter som kommer med att bygga en framgångsrik verksamhet
Your profile
För att lyckas i rollen så tror vi att du har följande kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet och kontaktnät inom tung industri eller myndigheter
Högskoleutbildning eller motsvarande främst inom IT/teknik alternativt personalvetare eller ekonom med erfarenhet av tekniksidan
Erfarenhet av konsultbranschen
Minst 5 års erfarenhet av likande roll som innefattar både personal och rekryteringsansvar samt försäljning
Behärskar både svenska och engelska obehindrat
Vana vid officepaketet samt att arbeta i affärssystem
Du drivs av att engagera dina anställda och se till att deras kompetens får bästa möjliga utveckling. Du säkerställer också lönsamhet och tillväxt för ditt team genom att rekrytera - och behålla - rätt anställda. Försäljning är en nyckelkomponent och du trivs i de dagliga diskussionerna med både nya och befintliga kunder.
Som person är du prestigelös, strukturerad och exekvera dina åtaganden med stort engagemang. Du tycker om att bidra med ordning och reda och att genomföra ständiga förbättringar av rutiner och processer. Du trivs i att arbeta i en global kontext med en personlig känsla hos "det lilla kontoret". Sist men inte minst en lättsam personlighet med nära till skratt.
Meriterande är om du även har kunskaper om:
• Agila project
• Erfarenhet av ramavtal och upphandlingar
• Erfarenhet av internationell koncern
Kontaktpersoner på detta företaget
Sales Coordinator Fredrik Haase
HR Specialist Anna Karlsson
073-0207522
Anna KARLSSON
01 46 17 46 17
HR Specialist Anna Karlsson
Talent Acquisition Partner Hanna Kristiansen
0705084304
0705084304
Anton Löfgren
+46705754803