OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxi ICA Stormarknad består av två företag i nära samarbete. Maxi Livs som säljer dagligvaror och Maxi Special som säljer non-food och säsongsvaror. Vi agerar mot våra kunder som om vi är ett företag. Vi är också väldigt stolta över att ha flera bolag på plats i butiken. Apoteket Hjärtat, Sushi och Min Doktor Kliniken.
Den 10 november 1994 slog vi upp portarna och är idag en av Sveriges tio största dagligvarubutiker. Vi är ett familjeföretag och finns till för att inspirera och göra kundernas vardag både enklare och bättre. Hos oss hittar kunderna cirka 40 000 artiklar under ett och samma tak. Med en ny entré, parkeringsyta och onlinehandel (sedan 2019) står vi redo med vår fantastiska personalstyrka att bemöta och välkomna våra två miljoner besökare per år.
Vision
Vi förenklar vardagen.
Affärsidé
Maxi ICA Stormarknad Göteborg ska vara en av Europas bästa och mest rationella stormarknader, med fokus på kundvård, ordning & reda, medarbetare, sortiment och lönsamhet. Vi ska alltid uppträda på ett sätt som gör att kunden känner att vi är glada att man valt just oss. Hos oss ska man kunna hitta ”allt under ett tak” och få mer för pengarna.
Målgrupp
Maxis största målgrupp är barnfamiljen men vi är även närbutik för många äldre och 1-personshushåll i området, vilket är unikt för en stormarknad.
Värdegrund
Vi står för GLÄDJE i allt vi gör, arbetsglädje, mat – och serviceglädje.
Som medarbetare i kassan är du en viktig nyckelperson som ansvarar för att kunden skall få en så bra upplevelse som möjligt i vår butik. Vi vet vårt kundflöde med den data vi besitter, din uppgift blir att säkerställa ett bra bemötande och skapa en god atmosfär i vårt kassaområde.
I din roll sitter du i kassan och hjälper till i självscanningen samt säkerställer tillsammans med kassachef och kassaledare att kassalinjen fungerar gentemot kunder.
Vår kassalinje ska ge ett säljande intryck under butikens alla öppna timmar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
• I vår kassalinje agerar du som en ambassadör för ICA Maxi Göteborg, du är engagerad och visar vägen gentemot alla våra kunder.
• Du bidrar med din kunskap tillsammans med dina kollegor i kassan där du tar hand om våra kunder på ett professionellt.
• Är en god förebild till våra kunder och säkrar ett gott kundbemötande.
• Är en del i ett team som ansvarar för att de rutiner vi har följs.
• Vi arbetar med rotation i vår kassalinje så övriga butiksarbetsuppgifter ingår.
Kvalifikationer;
• Du är bra på att ta eget ansvar, ser vad som behöver göras, brinner för service och är stresstålig.
• Vi ser det som en självklarhet att har flexibel inställning, förändringsbenägen och är engagerad i vår butik.
• I kassalinjen har du många kontaktytor, därför behöver du vara kommunikativ och gilla mötet med kunder
• Du är en riktig handelsperson, som brinner för branschen, vill stanna och utvecklas på lång sikt.
Vi erbjuder;
Ett spännande arbete i en händelserik och stimulerande miljö. Hos oss har du möjlighet till att utvecklas samtidigt som du bidrar till butikens framgång. Våra mål och visioner är tydliga och vi på Maxi ICA Stormarknad Göteborg sätter stor stolthet i det vi gör, nämligen att bidra till att människor ska få en enklare vardag. Vi ser gärna att du i framtiden vill fortsätta utvecklas hos oss i linje med vår värdegrund: GLÄDJE.
Villkor;
Tillsvidaretjänst, vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Vi söker nu ett antal personer på varierande tjänstegrad.
Arbetstid: Butiken är öppen mellan 06.00-23.00 och schemaläggningen rullar på 4-veckorsschema. Öppning, stängning och arbete varannan helg ingår. För oss är det viktigt att du kan ta dig till butiken, vara ombytt och instämplad 05.30 vid öppning.
Lön: Fast timlön enligt kollektivavtal
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan