OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandic Anglais är hotellet som ligger mitt i stadspulsen på Stureplan!
Scandic Anglais ligger mitt i centrala Stockholm, intill det pulserande Stureplan och den grönskande Humlegården. I kvarteren runt hotellet finns ett av Stockholms bästa shoppingstråk och centrum för Stockholms uteliv. Hos oss kan gästerna njuta av Stureplanspulsen i Bar Anglais, vår populära bar där co-workare varvas med klassiska barrätter och stimmiga afterworks. Under sommaren kan våra gäster även besöka vår takbar med utsikt över takåsarna och Humlegårdens grönska.
Kännetecknande för arbetet på Scandic Anglais är den familjära stämningen och vår passion av att ge service utöver det vanliga. Tillsammans strävar vi efter att fortsatt vara en destination för såväl stockholmare som tillresande. Nu söker vi DIG som tillsammans med oss vill utveckla vår FnB-verksamhet in i framtiden!
Vi söker Service Team Manager till Food Creation (Kökschef)!
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse och det sker mycket kul hos oss på Anglais just nu och ännu mer spännade saker är på gång framöver. Nu efter pandemin aktiverar vi alla våra enheter och öppnar upp oss för allmänheten igen. Vår tidigare externa restaurang är utflyttad sedan en tid tillbaks och istället ska vi nu skapa ett nytt restaurangkoncept som ska ta Anglais in i framtiden. Du är självklart en viktig pusselbit kring skapandet av detta koncept. Tillsammans med Service Team Manager för F&B kommer du, förutom restaurangen, även vara med och utveckla matkonceptet kring våra barer och du är även den som ser till att vi har den absolut bästa kvalitetet och smaken på vår frukost!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, om våra gäster och om vår planet.
Vad innebär rollen som Service Team Manager?
I rollen som Service Team Manager har du det övergripande ansvaret för ett område inom hotellet, i detta fall all kökspersonal. Du är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i ditt team till att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi även får väldigt roligt på jobbet! Du leder verksamheten utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Självklart ligger din stora passion i allt som har med mat att göra men du brinner även för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.
Vem är du?
Du är en ledare, som ser det som en självklarhet att vara närvarande på olika tider och dagar beroende på när verksamheten kräver det och du har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Som avdelningschef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!
Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du är insatt i hur verksamheten är uppbyggd på ett hotell med frukost, konferensfikor, luncher, eventmenyer, a la carte, barmenyer, nattmenyer etc. Du har känsla för smaker och vackra upplägg och du älskar att inspirera andra i att bli minst lika bra som dig själv! Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd.
En stor fördel är om du, förutom mat, även har ett intresse för bakning och bakverk då det med denna kunskap finns stora möjligheter till att bland annat förbättra och förädla våra konferensfikor.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi ser gärna att du startar så snart det är möjligt. Du kommer att sitta i hotellets ledningsgrupp och du rapporterar direkt till General Manager, Fredrik Leek. Dutytjänstgöring enligt rullande schema.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Vi hoppas vi inom kort får nöjet av att välkomna dig hem till oss på Scandic Anglais!
-
Förmåga och vilja att jobba med ett driftsnära ledarskap
-
God förmåga att planera och strukturera
-
Trygg i beslutsfattande
-
Dokumenterat bra kock med känsla för smaker och upplägg samt erfarenhet av menyplanering
-
Konditorkunskaper är meriterande men inget krav
-
God kunskap i svenska samt engelska, både tal och skrift
-
Styrka i att leda i ständig förändring
-
Stark förmåga i att kommunicera och skapa förtroende
-
Hög serviceanda och säljdriv
-
God sifferförmåga för ekonomisk planering och uppföljning
Dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst är självklart starkt meriterande.
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD