OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkringsstöd, utvecklingsstöd och administrativa stöd. VS är en självklar partner för verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans vision.
Verksamhetsstöd levererar främst tjänster och stöd till Försäkringskassan men har även Statens servicecenter, Pensionsmyndigheten och Migrationsverket som kunder. Avdelningen har ca 640 medarbetare på 59 orter över hela landet och har en budget på 1,2 miljarder kronor.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Som tjänsten idag är utformad ingår det receptionsarbete.
Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den lösning som är bäst för kunden.
Resor och tunga lyft förekommer i tjänsten. Det kan även bli aktuellt med övertids och helgarbete.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situations anpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana
• har god teknisk förståelse
• körkort för personbil
Det är meriterande om du har
• arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder i det personliga mötet
• ansvarat för lokal- och säkerhetsfrågor
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde den 2 maj eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten.
Kontaktpersoner
Chef (för frågor om tjänsten): Malin Nilsson 010-118 69 84. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Joakim Lindström, tfn 010-118 68 04. Fackförbundet ST: Therese Henriksson, tfn 010-114 15 19 Saco Julia Larsson, tfn 010-117 14 13
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 mars 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.