Vi söker Kundansvarig Redovisningsekonom till ICA Affärsservice

Arbetsbeskrivning

Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.
Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Hur kommer min vardag att se ut?
Du kommer att sammanställa och kvalitetssäkra månadsbokslut mot ICA Butiker samt årsbokslut vid aktuella perioder. Under resterande delar av året är det andra konsulttjänster som till exempel deklarationer, budget, analyser etc. Du kommer att arbeta i kundteam, där du har det yttersta ansvaret mot kund, vilket innebär mycket kundkontakt.
Vilka förväntningar och utmaningar finns det i rollen?
Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och ta ett gemensamt leveransansvar mot kunden tillsammans med övriga i teamet där du har det yttersta ansvaret. Vi ser att du kan ”kavla upp ärmarna” där det behövs under arbetstoppar. De främsta utmaningarna är att skapa en god relation till kunden, strukturera och prioritera rätt samt att hålla deadlines. Utöver det förväntas du även delta aktivt i förändringsarbete och följa arbetssätt men även att vara flexibel och stötta organisationen om det behövs.
Vad ser ni för bakgrund på personen och vilka egenskaper ser ni som karaktäristiska?
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har även flera års erfarenhet inom redovisning, exempelvis från en konsultbyrå eller från annat detaljhandelsföretag med liknande arbetsuppgifter. Du är analytisk och har helhetsförståelsen för de ekonomiska sambanden och kan dra slutsatser utifrån det. I din roll ingår även att vara stöttande inom redovisningsfrågor internt men även ekonomisk rådgivning till kund, därför är det viktigt att du är social, duktigt på att skapa förtroende och behålla goda relationer. För att trivas i rollen är du driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du tycker det är kul med ständig förändring, är proaktiv och har förmågan att snabbt prioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är en bra lagspelare.
Ingår det något resande i rollen och hur mycket i så fall?
Du kommer att åka på kundbesök till ett flertal av dina kunder runtom i Sverige under året.
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Så snart som möjligt efter överenskommelse.
Kontaktinformation
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef:
Linda Söderlund, 072-220 07 00, linda.soderlund@ica.se
Fackliga kontakter
Unionen: Umit Dag, 072-220 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2022-03-31.
Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Maxi Linda Söderlund
072-220 07 00
Operativ chef Maxi-Nära Fouad Aherdan
070-238 70 60
Facklig representant Ann Lindh
070-299 48 15
Gruppchef Carolina Söderström
021-163481
Gruppchef Linda Söderlund
010-4220948
Chef Fouad Aherdan
021-163629
Malin Smidskog
021-193645
Chef Malin Smidskog
021-193645
Chef Butiksadministration Mathias Tedenbring
073-7651028
Gruppchef Lotta Mattsson
073-765 12 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB (Mimer) Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Ingenjör Bååths gata 11
Västerås

Postadress

None
Västerås, 72184

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024