Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa kundservice-stjärna?
Just nu söker vi medarbetare till DHLs Frontline-avdelning, där det idag arbetar ca 90 personer. Här får du en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela DHLs kundservice. De har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden. När man börjar på DHL så lär man sig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Här finns en en hög teamkänsla där alla hjälper och stöttar varandra. Här har man roligt tillsammans, nå uppsatta mål och firar sina framgångar. Vill du jobba med kundservice inom transport och logistik? Vill du dessutom bli en del av ett internationellt företag där stor vikt läggs på personlig utveckling? Då är ett uppdrag på DHL ditt nästa steg!
Startdatum 13 januari 2025.
Om tjänsten
Ett konsultuppdrag hos DHL är ett bra sätt att starta din karriär. Du får utbildning från ett välkänt företag, bra karriärmöjligheter, trygg anställning och chansen att bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Är du konsult genom oss på Poolia får du dessutom dubbelt stöd och coachning, dels av din chef på DHL, dels av din kontaktperson på Poolia. Du behöver inga förkunskaper för att söka.
Efter inhyrningsperioden finns goda möjligheter för rätt person att bli anställd av DHL.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service.
Vem är du?
- Vi söker dig med avslutad gymnasial utbildning.
- Det är meriterande om du har jobbat med kundservice tidigare.
- Det viktigaste är att du trivs med att samarbeta tillsammans med andra, att du är lyhörd och motiveras av att leverera en god service.
- Då jobbet kräver både struktur och ordning är det viktigt att du som person är noggrann, van att arbeta i datormiljö, har förmåga att prioritera i ditt arbete och att du är lösningsfokuserad.
- Då tjänsten innebär stundtals högt tryck ser vi att du som söker besitter en bra stresstålighet och hanterar dessa situationer med ett bibehållet lugn och lika hög servicegrad.
- Du kommunicerar mycket väl i svenska och engelska i tal och skrift.
Om verksamheten
DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. DHL är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – de vågar satsa på sina medarbetare! DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att de är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för DHL, de arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. De är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad!
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Startdatum för tjänsten är den 13 januari 2025.
Vid frågor, vänligen kontakta:
Jakob Vilhelmsson
jakob.vilhelmsson@poolia.se
073-201 46 81
Kontaktpersoner på detta företaget
Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson
Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
Jane Carlsson
036- 17 32 66