OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt kontor i Avesta söker vi nu en Kundtjänstmedarbetare med ambition att utvecklas.
Som kundtjänstmedarbetare i Avesta kommer du i huvudsak att ansvara för det spontana kundmötet men även för på förhand inbokade kundmöten både digitalt och fysiskt. Du är den första som kunderna träffar när de kommer in på vårt kontor och i din roll kommer du att tillsammans med dina kollegor kunna erbjuda och serva kunderna med hela utbudet av våra tjänster inom låna, spara, försäkra, placera och betala. Du har ett nära samarbete med dina kollegor då en av Dalarnas styrkor är att erbjuda helheten. Vi har ett stort inflöde av nya bankkunder och du kommer att arbeta med både nykundsbearbetning samt befintliga kunder. Vi arbetar med både individuella och gemensamma mål som du coachas mot. Du rapporterar direkt till kontorschefen.
Om dig
Som person sprider du glädje och har en positiv attityd som bidrar till en framgångsrik kultur på kontoret. Du är en prestigelös och engagerad lagspelare som tar en aktiv roll i gruppens gemensamma arbete. Rollen ställer krav på att du är noggrann och ansvarstagande, du har såväl kundens som Dalarnas bästa för ögonen. Du trivs i en utåtriktad roll i kontakten med våra kunder. Vidare kan du på ett tydligt och enkelt sätt förmedla information såväl muntligt som skriftligt. Du drivs av att självständigt planera och strukturera ditt arbete, ta egna initiativ och kunna leverera en hög administrativ kvalité.
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning samt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. För rollen är det meriterande om du har bankerfarenhet samt innehar Swedsec-licens.
Om oss
Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas Försäkringsbolag har en stark lokal förankring och den vill vi fortsätta att bygga och utveckla. På vårt besökskontor i Avesta är vi idag 11 medarbetare med stor kunskap inom bank och försäkring med hög känsla för service och ett bra samarbete. Vårt övergripande mål är att erbjuda de bästa kund- och medarbetarupplevelserna i vår bransch.
Övrig information
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du att få genomföra test.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Annelie Esselin, Kontorschef, 023-932 19
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.