OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker kundcentermedarbetare med dokumenterad god erfarenhet av kundmöte via telefon och i digitala kanaler som chatt och mejl. Uppdraget kan även omfatta arbete över receptionsdisk vilket innebär att man behöver finnas på ett av våra fem kontor.
Du bör brinna för att ge kundservice i världsklass och kan vända en missnöjd kund till att vara nöjd när samtalet avslutas. I huvudsak sker arbetet via telefon och mejl idag. Och efter introduktionen på 2-4 veckor förväntas de personliga målen uppfyllas för att bidra till verksamhetens övergripande mål. Våra inringare har vid kontakt med oss möjlighet att bedöma upplevt bemötande men även kompetens, lösningsgrad och väntetid när de ringer in. Samtal förekommer dagligen där missnöjeshanteringen behöver kunna hanteras på ett professionellt sätt.
Personliga mål gällande samtal och mejlhantering förväntas vara uppfyllda från femte veckan efter introduktion.
OBS: För att svara på denna förfrågan vill vi be er att fylla i kravmatrisen. Den ligger längst ned i förfrågan. Innan du skickar in din kandidat måste du korrigera kandidaten och lägga till kravmatrisen som bilaga. Glöm ej att bocka i bilagan i sista steget där man även lägger in timpris.
Befattningens huvudsyfte
Bidra till att skapa kundservice i världsklass genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden inkomna via telefon, e-post, fastighetssystem, befintliga och bidra i utvecklingen av kommande digitala kanaler.
Ansvarsområden
Ta emot och registrera ärenden i befintliga system och digitala kanaler.
Kunna felsöka, prioritera och styra ärenden rätt.
Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt.
Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet.
I övrigt delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet.
Utbildningskrav
Gymnasieutbildning eller motsvarande
Arbetslivserfarenhet och kunskaper
Krav:
Tidigare erfarenhet av telefonen som verktyg
Svenska och engelska i tal och skrift
Tydlig och korrekt svenska både i tal och skrift
Erfarenhet av att hantera svåra samtal och missnöje
Meriterande:
Erfarenhet av utveckling av internt digitalt stöd som FAQ ( kunskapsbank), utbildningsfilmer, e-learning osv.
Erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöten
Erfarenhet av fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning
Kunskaper inom fiber/bredband/tv och telefoni
Övriga kompetenser
Initiativtagande, självgående och strukturerad
Gott omdöme och självkännedom
Stabilitet och professionalism
God samarbetsförmåga
Pedagogisk och lösningsorienterad
Plats: Stockholm
Anställning: Heltid, omgående
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef