OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetstider: Varierande
Tjänsteställe: LC - Göteborg
Varaktighet: Behov, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kvalifikationer: I arbetet som operatör har du ett stort ansvar och kraven på dig är höga. Du måste vara socialt kompetent, stresstålig, teknisk och noggrann. Det här är ett teamarbete där du måste fungera i grupp, men också kunna fatta egna beslut. Eftersom du är "rösten utåt" är det viktigt att du behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift. Vi söker dig som har fyllt 20 år, är ostraffad, har gymnasiekompetens samt ordnad ekonomi. Du ska ha erfarenhet från säkerhetsbranschen eller en liknande tjänst. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet.
Arbetsuppgifter: Arbetet i en larmcentral innebär arbete på dygnets alla timmar vid årets alla dagar. Som larmoperatör har du den första kontakten med kunder, väktare, larminstallatörer, polis och andra myndigheter. Du arbetar med att ta emot och förmedla såväl larmhändelser som felanmälningar åt våra kunder. I ditt arbete kommer du att komma i kontakt med en stor skara människor via telefon. Till din hjälp har du en mängd datorprogram som hjälper dig att hantera bland annat larmhändelser, telefonsamtal, kameraövervakning och positionering vid överfallslarm.
Behovsanställning: Anställningsformen regleras i kollektivavtalet mellan Almega Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet och innebär att arbetsgivaren erbjuder arbete när det passar arbetsgivaren och att Du har rätt att tacka ja eller nej varje gång. Historiskt har denna anställningsform varit inkörsporten till en fast anställning senare. En behovsanställning är meriterande när fasta anställningar eller vikariat utlyses. Vi har ett löpande behov av ersättare när vakanser uppstår. Då behovsanställda behöver ha samma utbildning och kunskapsnivå som ordinarie larmoperatörer ligger det i vårt intresse att erbjuda tjänstgöring så kontinuerlig som möjligt.
Sök tjänsten via Hemsidan: https://www.nokas.se/karriar/lediga-tjanster/ - ej via mejl.
Intervjuer sker löpande.
Nokas är en ledande säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark som levererar säkerhets- och kontanthanteringslösningar till kunder i hela Norden. Som totalleverantör omfattar erbjudandet allt från säkerhetstjänster och tekniska säkerhetslösningar till industri- och säkerhetsbevakning samt värde- och kontanthantering.
I koncernen arbetar 7 500 medarbetare inom tre divisioner: Cash Handling, Security och Systems.
Nokas vision ”Europas ledande totalleverantör av säkerhet för människor och värden”, är drivkraften bakom alla företagets funktioner, tjänster och produkter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Örnflo, Platschef
Madeleine Törnkrantz, Platschef Barsebäck
0768-971 528
Ömer Kirdis, Driftchef
031-734 30 13
Carina Rosvall, Rekryterare
08-619 50 66
Björn Andersson, Rekryterare rond
08-619 50 06
Björn Andersson, Rekryterare
08-619 50 06
Carina Rosvall, Rekryterare Region Stockholm
08-619 50 66
Alexander Kessiakoff, Driftchef Larmcentralen Stockholm
Carolina Hagman, Tf. Driftchef
0734-24 50 60
Camilla Lagerberg, Gruppledare