OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20212453
Malmö stads larmcentral är en kommunal larmcentral som ni hittar mitt i Limhamns industriområde cirka 8 minuters promenadavstånd från Limhamns centrum.
Vi är cirka 80 medarbetare som bedriver välfärds och säkerhetstjänster så som; Trygghetslarm, Personlarm, Inbrottslarm, Kamerabevakning med mera gentemot Malmö stad genom att installera, administrera och larmhantera.
Som renodlad larmcentral har vi funnits sedan 2005 och vi arbetar ständigt på att utveckla oss.
Vi söker nu timvikarier som vill bli en del av vårt team, varmt välkommen till oss på Malmö stads Larmcentral!
Arbetsuppgifter
Som larmoperatör är dina primära arbetsuppgifter att hantera och förmedla olika typer av inkommande larm till berörd mottagare samt övriga för larmcentralen förekommande uppgifter, såsom administrering.
Som larmoperatör arbetar du med dator och telefon/headset som ditt huvudsakliga arbetsredskap i ett gemensamt larmmottagningsrum, därav ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera tydligt i så väl tal som skrift.
Arbetet utförs årets alla dagar 24 timmar om dygnet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen på gymnasial nivå inklusive matematik, svenska och engelska och har grundläggande datorkunskap. Har du dessutom en yrkesutbildning inom relationsbaserade yrken är det meriterande. Du behöver minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet, har du tidigare arbetslivserfarenhet från arbete på larmcentral eller callcenter är det meriternade och vi ser även gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vården.
Arbetet kräver att du kan svenska och engelska i både tal och skrift, har du andra språkkunskaper är det meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du god förmåga att prioritera och hantera arbetstoppar, ha en väl utvecklad empatisk förmåga och god simultankapacitet. Du är dessutom bra på att följa och arbeta efter satta rutiner.
Vi kommer sätta stort värde på personlig lämplighet och social kompetens då vi möter både medarbetare och brukare i de uppdrag vi har inom förvaltningen.
Om arbetsplatsen
Larmmottagningen sköter all form av säkerhet, drift och teknik. Gruppen besvarar även frågor angående kamerabevakning, personlarm och nödsändare. Eftersom larmcentralen är säkerhetsklassad kommer du att genomgå en intervju med en säkerhetskonsult om du går vidare i processen. Utdrag ur belastningsregister kommer att beställas av larmcentralen.
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca. 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Deltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetet kräver att du kan jobba dygnet runt, året runt.
Alla nyanställda genomgår en obligatorisk intern utbildning till larmoperatör. Utbildningen genomförs under ca 4 veckors tid och är betald.
Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98